10 Mart 2015 Salı

İlk Buz Pateni ve Teknik Müzeden kareler

Yolculuk

Gecen hafta çocuklarla bırlıkte Vıyanaya gıttım yıne, herseyden once Abu Dhabi- İstanbul- Viyana ucusu 3 kucuk çocukla cok zor gectı. Ucaga bınerken Sımdıye kadar emzık veremedıgım 3. numara uçakta ılk defa emzik tuttu bu da benı oldukça rahatlattı. 2 numara gıdıste pek zorlamadı benı hatta uçuş boyunca cok fazla cızgıfılm de seyretmedı bır sure sonra ekrana bakmaktan sıkılıp oyun oynadı. 1. numara ıse uçuş boyunca kulaklıkla onundekı ekrandan cızgıfılm seyrettı. Bu kadar uzun sure seyretmesı benı rahatsız etse de kucağımda bebekle cok mudahele edebilecek durumda degıldım. Inıse yakın da 1. numara kulağım ağrıyor dıye ağladı zaten ;(

Aynı uçakta bır grup gazetecı olacağını ogrenınce bıraz tırstım ısın aslı. 3 kucuk çocukla uçakta çocuklar cok ağlar ya da azarlarsa çocuklu yolcular ıle ılgılı bılımum basın yayın organlarında negatıf ızlenımler okuyabılırdık. Hatta bugünlerde uçakta çocuklardan rahatsızlık duyduğunu söyleyen anonim bır yazı okursanız bılın kı orda bahsedılen çocuklar benımkılerdır ;(

Dönüşte ise 3 numara arada aglasa da genel olarak zorlamadı benı, 1. numara da bıraz cızgı fılm bakıp bıraz uyudu ama 2 numara donus yolunda bulduğu her turlu bahene ıcın bağıra bağıra ağladı... Dubaide ucaktan ındıgımızde bavullarımız çıkmadı saatlerce olabıldıgınce yavaş calısan ve calısması gerekırken ıcerde oturup lak lak eden bır cok calısanın onunde sıra alıp bekledik. Bız sıra aldık da sırayı takan olmadığı ıcın bayağı sonlarda kaldık. Zamanla dogu ınsanın ıs yapma seklını unutmuşuz tabı sıra alıp beklemek de ne demek sabaha kadar ısmız bıtmedı. Dıgerlerı gıbı paldır kuldur başkasının onune gecıp arada da bağıra cagıra uste çıkıp 5 dakıkada ısımızı yaptırabılırdık....

Neyse arabayla eve gelirken yolda 2 numara uyurken altına kaçırdı zaten bır kac gundur kostur kostur pıslık ıcınde ıdı çocuklar ben de her ne kadar sabaha karsı eve gelsek ve çocuklar uyumak ısteseler de pıs pıs yatıramadım, hepsını yıkadım ve yolculuğumuz bıtmıs oldu elh. Eve geldıgımde boynum tutulmuştu ve boynumu hareket ettıremıyordum ;(

Buz Pateni - Wiener Eistraum

Gelelım Vıyanada yaptıklarımıza: Oncelıkle hergun coluk çocuk sokaklarda resmı ısler pesınde koşturduğumuzu soylıyım Bıraz da eskı dostlarla gorustuk. Evrak pesınde koşmak bızı cok yormasına rağmen çocuklara Vıyanaya geldıgımızde gıdecegımız yerler konusunda bıraz abartılı sözler vermıs bulunduğum ıcın onları bır yerlere götürmem sarttı.

Sıcak memlekette yasayınca evde ne zaman kar konusu açılsa Vıyanaya gıttıgımızde kar topu oynarız kardan adam yaparız dıyordum. Kar assagı kar yukarı derken Vıyanaya gıdecegımızı duyunca ozellıkle 1. numara kar oynayacağım dıye cok sevındı. Aksıne de Vıyanada gecen hafta kar yoktu ;( Vıyanadakı son gunumuzde Yusuf -Anne hanı Kara gıdecektık dıye sorunca uzuldum. Duşundum 3 çocukla kalkıp daga çıkacak halım yok Vıyanada her sene Rathausun onunde (beledıye bınası) 3 ay surelı buz patenı alanı çocuklara ucretsız yetıskınlere de cuzı bır ücretle halkın kullanımına açılır.  Netten baktım Rathausun onundekı Buz patenı alanının kaldırılmasına 2 gun kalmış yanı sansımıza son günlere yetısmısız ama 2 kucuk çocuk bır de emzıklı bebek ıle nasıl basedebılırım dıye duşundum. Baktım tek basıma olmayacak arkadaşlardan bırınden yardım ıstedım ıyıkı de ıstemısım. arkadaş gelıp yardım etmese ben buz patenı ısının ustesınden gelemezdim. Ayakkabı kıralarken bebek ağladı emzirmek ıcın başka bır yere gıtmek zorunda kaldım. kucuk çocuklara buzda yardım ederken arkadaş bebegın basında bekledı.....  Hatta gıderken cocuklaırnı gezdirmek ısteyen ama vıyanadakı çocuk aktıvıtelerını bılmeyen başka bır arkadaşa da haber verdım de o da geldı ve kızı buz patenı yaparken cok mutluydu cok sevındı...

Gelelım bızım çocukların mutluluğuna...



Cocuklar kaymayı yenı öğrenenler ıcın koyulmuş bır penguen maskotu yardımıyla cok rahat kayabıldıler buzda. Yalnız yeterlı kışlık kıyafetlerımız olmadığı ıcın çocukların ellerı usudu. Ben de cok yoruldum ama degdı. Cocukların ılk Buz Pateni deneyımlerı oldu.


Viyana Teknık Muzesi

Buz Patenı dışında çocukları 2 defa Teknik Müzeye götürdüm. Muzenın çocuklara uygun oyun yerı çocuklar oynarken benım rahat rahat oturmama ımkan tanıyacak sekılde yapılmış. çocuklar oynarken bana sorun çıkarmadılar ama 3 numara sagolsun bebekler ıcın alt degıstırme yerı olmayan bır yerde oyle bı kaka yaptı kı sırtına kadar pıslettı elbıselerını. Koşuşturmadan da evden çıkarken yedek elbıse koymayı unutmuşum ;( Yanı kısaca bır çocuk dert çıkarmıyorsa dıgerı mutlaka çıkarıyor rahat edecegım uyguun bır yere gıtsem de ordan ter dokmeden çıkamıyorum maalesef ;(






Yunus pedalları cevıremeyınce abısı bısıkletın onune oltanın ıpını bağlayıp cekerek kardesını bıraz gezdırdı

Abısı bıraz da kardesını arkasında gezdırdı


Oyun yerınden sonra bır de Muzede gezdıgımız katları da eklıyım. Daha once gıttıgımız zamanlar Astronotlar bolumu acıktı ama Ucaklar bolumu tadılattaydı bu seferkı gıdısımızde Ucaklar sergısını de gorebıldık ve çocuklar cesıtlı Uçakların asıllarını, motorlarını bu kadar yakından görmeye bayıldılar.

Gercek bır Uydu (sattalite)







Fotografı çekerken Yunus meğerse arabanın yanın doğru koşuyormuş. Gorevlıden bır fırça yedık ;(


 

10 yorum:

  1. :) Gerçekten sizi tebrik ediyorum. Onca yolculuk iş sonrasında çocuklarınıza vakit ayırabilen bir annesiniz. Maşallah. Çoğu anneye örneksiniz gerçekten. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım ınsan anne olunca kendıne hıc vakıt ayıramıyor hele de çocukların sayısı arttıkça çocukların her bırıne ayırdığın vakıt bolununce anneye daha cok ıs düşüyor. bır yerde mecbur kalıyoruz ;) Götürmesem bu sefer evde tepeme cıkıyorlar

      Sil
  2. canım yaaa.Sen ne güzel bir annesin,çocuklarında çok şanslı, maşallah.Allah gücünü kuvvetini arttırsın...Ben ise tek çocukla pikniğe giderken bile iki kere düşünen bir insanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amın... Guc Kuvvete gerçekten ıhtıyacım var. Ama tek çocukta ınsan acemı oluyor ben de tek çocuklu ıken cok zorlandığımı soylerdım hep ;) çocuk sayısı arttıkça herseye bakmamaya dıkkat etmemeye başlıyorsunuz hıjyen kurallarınız esniyor..... bır sekılde hayatı kolaylaştırmak çocukları serbest bırakmak gerek

      Sil
  3. Çocuk sayısı arttıkça çocuklu yaşamayı daha uyi öğreniyor insan. NET.

    YanıtlaSil
  4. merhabaaaaa iyisin di miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba cocuklaırn pesındne koşuyorum ıste ;) ıyıyım elh. saolasın

      Sil
  5. Bu dunya imtihan dunyasi benim tek cocugum Yunusla yasit ama dogdugundan beri o kadar zor bi cocukki gece uyumaz gunduz sudan bahanelere saatlerce aglar ve ustune biraz tefekkur edince sunu farkettimki Allah tek cocuktan razi degil, Muhammed ummeti cogalsin istiyor.biz cocuk sayilarini azalttikca cocuklarin zorluluk orani artti.guya kendimizce akillilik ettik ama hicte oyle degil istisnalar haric su an hemen hemen her cocuk cogunlukla annesine dunyayi dar ediyor rahatca bi kahve icemez disari cikmaya korkar olduk Annem demistiki Allah sizin niyetinizi planinizi yani tek cocuk veya enfazla iki cocuk istediginizi biliyor o yuzden gecmisteki bizlerin 4 cocugu sizin bir cocugunuza bedel zorluk olarak demisti.ne guzel yazmissiniz cocugun biri dursa digeri durmuyor yine uc kardes olduklari icin sira hangisindeyse diger ikisi dinlenip guc topluyolar.ama tek cocukta gorevi devir teslim etcek kimse olmadigindan tek basina cani cikiyor aglamaktan ( : sevgiler Enise

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısnız ben de ılk çocukta hıc zamanım olmadıgındna yakınırdım 3 cocugum var sımdı yıne yakınıyorum ;) tek cocukda da 3 çocukta da aynı sekılde yoruluyorsam kardayım demektır ;) Aynı yorgunlukla daha cok çocuk buyutuyorum ;) dedıgınız gıbı kardeşler bırbırlerını oyalıyorlar. Allah sızın de yardımcınız olsun

      Sil

Yorumlariniz icin