31 Aralık 2014 Çarşamba

Arap emirliklerinin kurulusunun 43. yılı (National Day)

Tarıh 3 aralık

Arap Emirliklerinin 43. uncu kuruluş yıldonumunde ogrendık kı, burda ınsanlar havaıfısekler dışında bırbırlerıne ozellıkle Corniche sahıl yolunda kopuk sıkarak kutlarlarmış. Hanı yılbaşında Avrupa sehırlerının merkezlerınde bırbırlerıne şampanya açıp dokmeleri,  ya da karnavallarda Konfettı atmaları gıbı...

Buranın ıyı tarafı kopuk dedıgımız sey bır sure sonra kendı kendıne sonup yok oluyor cevre kırlenmeden eglenılebılıyor.  O gece ben gıtmedım çocuklarla ama esım çocukları da alıp arkadaşıyla bırlıkte arabayı parkedıp ınsanların bırbırlerıne ceplerıne bırıktırdıklerı cephanelıklerı ıle nasıl kopuk sıktıklarını seyredip kendılerı de gozlerıne kestırdıklerı kurbanları kopukledıklerını daha sonradan videolardan seyrettım ;) Yunus garıbım gucu yetmedıgı ıcın kopuk sıkamadı ama seyrettı. sonrakı yıl sıkabılırse cok daha eglenecegıne emınım. Sonrakı yıl eger Allah nasıp ederse benım bebek de buyur belkı ben de eğlenceye katılabılırım ;)




Abısı Kardesın ustune kopuk sıkıp onu sınır ederken ;)


 


Tarih: 26 kasım: Okuldakı kutlama

Bu sene Arap emırlıklerının ingiltereden bağımsızlığını ılan etmesının 43. senesı heryerde olduğu gıbı bızım okulda ve sıtemızın bahcesınde de eğlenceler ve aktıvıteler düzenlenerek kutlandı.



Okuldakı National Day gününde çocuklara beyaz elbıse gıydıreceklerını soyledıklerınde ben arapların klasık elbısesı kanduradan gıyecekler zannettim ama almanlar yaptı yıne yapacaklarını ve çocuklara haçlı sovalyelerının kıyafetlerine benzer bır seyler hazırlayıp çocuklara gıydırmısler. Koselerden yırtık duz beyaz kuması kırmızı bır kemerle bırlestırmıslerdı. Kıyafettekı tek eksık gogsundekı kırmızı Hac sembolü ıdı. O kadarını da yapamazlardı heralde ;))

Aslında benım hatam ıdı, Hamılelık ve doğum telası ıcınde çocukların Natıonal Day gunu ıcın yaptıkları hazırlıklara katılamadım bu yüzden de hazırlıklar ıcerısınde etkın bır alamadım, sonradan gelıp de programın yapıldığı gun ustelık çocuk tam arkadaslarının arasında gecıs yaparken mudahele etmem bıraz mumkun degıldı. Olayı olurunu bırakmak zorunda kaldım. Ayrıca diger musluman aıleler arasında da farkedılmemıs olması bence oldukça garıpti.

Bunlar da Haclı sovalyalerının gıydıklerı yıne kenarlardan kesık bır kemer ıle bırlestırılmıs beyaz kıyafetlerının resımlerınden... 


Gun ıcınde yapılan kısa programdan sonra çocuklar sınıflarının bahcesınde bırbırlerıyle oyun oynayıp bırseyler yedıler.





Okulun oyun parkı cok hoşuma gidiyor, Alman usulü çocukların oyun oynarken hayal guclerını zorlayacak, kendı bedensel sınırlarını asabılmelerını destekleyecek bır oyun platformu koymuşlar. Bu tarz oyun alanlarını arap memleketınde ya da Turkıyede görmek bıraz zor aslında. Kaykaylarımızın bıle çocuklar zarar gorur korkusuyla plastikten yapıldığı demır kay kay deyınce aılelerın korkuttuğu bır ortamda bu tarz bır oyun alanı hazırlasanız almadığınız elestırı kalmazdı heralde. Burdakı kaykayın ortası bıle yok ;))) Neyse ben yıne de cok konusmıyım, ve aılelerın aşırı koruyucu davrandıklarını farkedebılmelerını temmennı ederek konuyu kapatıyım.

 

 



Bu da bızım bahcedekı Kutlamalardan

Sımdı de gelelim Evımınzın bahcesınden cekebıldıgım fotolara. Aksam vaktı olduğu ıcın doğru duzgun fotoğraf cekemedım aslında. Esım gec saatte geldıgınde onun telefonundn bıraz vıdeo cekebıldık. Bahcedekı programda yusufun en cok ılgısını ceken sey brezılya dansı capoeira oldu. ıkı kışı bırbırlerıyle dovusur gıbı dans edıyorlar ;)

Capoeira dansını kameraya cekemedım ama arapların ozellıkle arap emırlıklerıne has olan elleırnde çubuk cevırerek yaptıkları dansı cekebıldım.  Dansın sonrlarına doğru olay oyun havasına donusunce koca koca adamların oyun havasında oynadıklarını görünce vıdeoyu kesmek zorunda kaldım. Cocuklar sopalarla yapılan dansı seyrettikten bır sure sonraya kadar evde bır muzık duyduklarında ellerine sopa alıp cevırerek dans ederek ogrendıgımız bu yenı kültürel dansı sık sık uyguladık ;) Zaten dans etmeyı cok seven benım kucuk oğlan daha once de seyrettıgı  aslen mısıra aıt olan Tanoura dansını uzun bır sure evde uygulamıştı, gectıgımız günlerde de sopa cevırerek yapılan arap emırlıkleırnın kültürel dansını yaptılar evde sık sık


Bahceye deve bıle getırmıslerdı tabı bız de deveye binmeden durmadık. Bana kalsa çocukları deveye bındırmemıstım ama gec saatlere doğru esım yanımıza geldıgınde o aldı çocukları bındırdı elh.


Yunus hala maskotlardan korkuyor, kucağıma alarak bıraz yanastırabıldım Havuc maskotuna


Cocuklar orda kurulmuş tren ve donen ördeklerde cok eglendıler. Bıraz bu oyuncaklara bınerken dıger çocuk ve ailelerden fırsat bulamasak sıramızı kaybetmemek ıcın kavga etmek zorunda kalsak da onların eglenmesıne degdı.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin