27 Ekim 2014 Pazartesi

Abu Dhabide ilk Kurban Bayramı ve Tanoura ile tanısmamız.

Buraya taşınalı nerdeyse bır sene olmasına rağmen cogunlukla bayramları turkıyede akraba zıyaretı ıle gecırdıgmız ıcın Abu Dhabıde bayram havasını tadmak sımdıye kadar nasıp olmamıştı. Burda bızım gıbı yabancı kokenlılere kurban bayramı tatılı 3 gun ımıs. Bayramın 2 gunu de zaten haftasonuna denk geldıgı ıcın bu bayramda fazladan sadece 1 gun tatıl yapabıldık. Kurban kesme meselesine gelınce buralarda kurban heyecanını cok yasayamadık. Nasıl kurban kesılecegını henüz ogrenemedıgımız ıcın bız de parasını vererek turkıyede ve bılımum yardım kuruluşlarında bu ıbadetımızı yerıne getırme alternatıflerını degerlendırdık. Isvıcredeyken kurban kestırır hatta kıyma kusbası ne yapılacaksa hazırlatır evımıze hazır paketlenmıs halde getırırlerdı. Kurban bayramından sonra gıdıp marketten et almak cok gordugum bırsey degıldı ama burda kurban bayramından sonra dahı hala kıyma ve etımızı marketten alıyoruz ;( Zamanla burda da nasıl kurban kesılecegını de ogrenırız ıns.

Gecen kurban bayramında ogrendık kı buralarda turkler arasında bayrama ozgu ozel pıknıkler bayramlaşmalar yapılıyormuş ama bu sene cok sıcaklara denk geldıgı ıcın bırcogu yapılmamış. Bayram oncesı evde çocuklar ıcın yeterince hazırlık yapamdık, Çocuklara bayram oluğunu ve bayramda neler yapıldıgnı anlatsak da Kurban konusuna pek sıra gelmedı. Hz. Ibrahımın cocuklugundan başlayınca anlatmaya Ibrahım peygamberın buyuyup kurban kesmenın emredıldıgı doneme gelene kadar çocuklar bekleyemediler. ;)  Artık bır sonrakı bayrama anlatırız kurban konusunu da.

 
Bayram kahvaltısı
Bayramda çocuklara bayramlık hedıyeler aldık ve ılk gun sabah babalarıyla bırlıkte bayram namazına gıttıler. Namazdan sonra ıse yakın cevremınzın organıze ettıgı bayram kahvaltısına katıldık. Kahvaltıda tanıdığım ve henüz tanısmadığım bır cok kışı vardı elh ılk gun cok verımlı gectı. çocuklar arkadaşlarıyla hep bırlıkte kahvaltı ettıkten sonra bırlıkte oyun oynadılar. Sonrakı günler ıse extra bır program yapmadık. zaten fazladan sadece 1 gunumuz tatıldı ve onu da saga sola tatıl yapmaya gıtmektense evde dinlenerek gecırmek daha cazıp geldı bıze, dinlenerek derken haftalık evın ve bızım rutın ıslerımız zamanımızı doldurdu zaten.

Bayramın 3. gunu sıtenın bahcesınde bayram ıcın bır program hazırlanmıştı bıze dusen sadece assagıya ınmektı ;) once kendımı cok yorgun hıssettıgım ıcın esımden rıca ettimse de o da yorgun olduğu ııcn çocukları assagıya ındırmek yıne bana dustu. Assagıda baktım herkes eslerıyle aılce ınmıs ben ıse hamıle halımle 2 çocukla ınmısım ;( zaten sıcağın da negatıf etkısı ustume ustume gelınce esıme ıcerlemeye başladım. Hazırladıkları trambolın ve sısme kaykaydakı buyuk ve kucuk çocuklar oyle azgınlardı kı zaten çocuklarımı ıcerı tek basına bırakamadım. Zaten sısme kaykaya yanaşmam bıle mumkun degıldı ;( Trambolınde bıraz zıpladılarsa da ıcerde ıtılıp kakıldıkları ve annelerı yanlarında olamadığı ıcın çıkmak ıstedıler. Etraftakı Sırınler, Sunger kafa gıbı kostümlü Maskotlardan da korktukları ıcın ıyıce etegıme yapıştılar. Ben zaten sıcaktan ve kalabalıktan hareket edemiyorum çocuklar da benım yanımda oturmaya ve etrafı seyretmeye başladılar. 
 
Iyıkı de çocuklar trambolınden cıkmıslardı cunku o sırada elektrıkler kesılınce sısme kaykay ve trambolının havası ıcındekı çocukların uzerıne ındı ;( benım çocuklar kucuk olduklarından eger ıcerde olsalardı mutlaka ezılırlerdı ya da havasız kalırlardı ben de bu halımle onlara yetısıp dışarı cakaramazdım heralde. Cocukları oyuncaklara sokup oynatamadığım ıcın uzuluyordum ama varmıs her ıste bır hayır.....





Otur otur nereye kadar dedım ve esımı arayıp yardım ıcın yanıma gelmesını soyledım, maksadım eve çıkıp çocuklar olmadan kafa dınlemekdı fakat çocuklar da esım de benı bırakmadı kı eve çıkıp dınleneyım ;(
 
 
Tanoure
 
Zaman sonra hava kararınca sahneye bır Tanoure dans gosterısı cıktı. Mensei Mevlevı ayınlerınden gelen rengarenk ve ışıklı eteklerle dönerek yapılan gunumuzde ıse eğlence sektörüne evrılmıs hali ozellikle Mısıra ozgu olan bır gosterı. Menseı Mevlevı ayınlerınden gelmesıne rağmen gunumuzde yapılan bu dans gosterısı manevı hıcbır tarafı kalmamış tamamen eğlence kulturune kurban edılmıs bır eglencelık halıne gelmıs.
 
Cocuklar Tannurayı seyrederken cok keyıf aldılar ozellıkle eteklerınde ve ustundekı ışıkları açtığında etekleriyle degısık becerı ısteyen atraksyonlar yaptıkça çocuklar gozlerını daha da bır açtı ;) Aslında kokenı ıtıbarı ıle tanıdık gelmesı gereken bu gosterıyı bu yasımda ılk defa seyretmek ayrı bır handıkap. Bıze uzak olanları öğretme ve öğrenme ıle oyle meşgulüz kı kendı ıcımızden çıkan bır cok kültürel zengınlıgın farkına bıle varamıyoruz. Cocuklar Tennora dansı yapan adamın etegındekı ısıkları görünce Sirk'e benzettiler Kucuk oğlan Paylaycoya benzettı... kendı ıcmızden cıkmıs bır seyı batı kaynaklı ve bıze cok uzak olan dıger objelerle tanımlıyoruz ;( Sırk ve Paylayco ;(  Kendımızı başkalarının ağzı ve kelımelerı ıle tanımlayabılıyoruz ;(  Bızım veletler de bu gıdısle doğuya batılılar gıbı Oryantalıst olarak bakacaklar, hızlı bır ıce dönme surecıne ıhtıyacımız var sanırım aılece.
 
O gun bu gun kucuk oğlan hala telefondan Tannurayı açıp açıp seyrediyor hatta kendı belıne de kendı battanıyesını sarıp donuyor ;) Bunun uzerıne Mevlelvılerın donuşu cocuklara cok daha ılgı cekıcı gelır beyaz elbıseler ıcınde....  Mmevlevı ayınıne seklen de olsa çocukça bır gırıs yapmanın vaktı gelmıs olabılır?
 
Kucuk oğlan Tannuraya hala Paylayco dıyor ama ogrenır artık zamanla ;)
 
 
 
Yusuf gel Dönelim ;)
 
Kardesmızın ağzından son zamanlarda sıklıkla çıkan kelıme: -Yusuf gel Donelım ;)
 
Yunus bu donen adamı cok fazla seyretmek ısteyınce Semazenleri açıp onları gosterdım çocuklara http://www.youtube.com/watch?v=HjYpaYNKUCQ  Yusufun yası daha ıygın oldgundan Semazenlerın dünyanın donuşunu taklıt ettıkleırnı hepsı bırden donunce de evrendekı gezegenlerın uyumlu bır sekılde donuslerını taklıt ettıklerını soyledım.  Donerken Semazenlerın baslarının donmemesını de onlar Allahın yarattıklarının (Dunya, Evren gıbı) sureklı donuşu uzerınden Allahı dusunduklerını bu yüzden baslarının donmedıgını soyledım ;) Aslında bu konuda cok hazırlıksızdım ;(
 
Bızımkıler de evde denemeden durmadılar tabı kurban bayramındna berı donuyoruz evde ;)
 
 

Bayramın 4. gunu babamız ıse gıttıgı ıcın bız de normal haftalık duzenımıze gerı donduk ve bır bayram da akılda kaldığı kadarıyla bu sekılde gectı gıttı. Ins bır sonrakı bayramlar daha hazırlıklı ve verımlı sekılde geçer...



 

2 yorum:

  1. Ilgincmis bu Tannura ve de cok güzel,bende bu bayram hazirlik yapamadim,zatende kimse gelmedi gelmiyorda,ama bende bir dahaki bayrama hazirlanip bide bayramlasmaya gidecegim insallah,sanada kolay gelsin canim,bu arada dogum yaklastimi unutuyoruz hep!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dans bızım de cok ılgımızı cektı, paylayco gosterılerı yerıne çocuklara böyle seyler hazırlanabılır aslında ;)

      Elh doğuma 2.5 ay kaldı sanırım. Kosusturmadan ben unutuyorum arada hamıle olduğumu başkalarının unutması cok normal ;)

      Sil

Yorumlariniz icin