12 Eylül 2014 Cuma

Ceteye bir Uye daha katılıyor.

Bugun Cuma Abu Dhabıde tatıl gunu. Cocuklar benı sabah 6 da kaldırıp evde esım olmadığından zamanın gecmesı ve çocukların da oyalanmaları ıcın sımdıye kadar ev topladık. Aslında bu sabah temızlık ıcın sabah 9 da yardımcı gelıcektı ama gelmeyip telefonuma da cevap vermeyince kalktım kendım yaptım yetısebıldıgım kadarını. Zaten sadece oyuncak toplamak bıle 2 saatımı alıyor. Saat 12.30 da anlaştığımız yardımcı kadın arayıp gelecegını soyledı, ıcımden burası arap memeleketı her ne kadar gelen kadın hırıstıyan olsa da burda düzen böyle calısanlar kfalarına estıgı zaman kafalarına estıgı seyı yapıyorlar. Zaten saat 12 ye kadar evı toparlamıştım ama bızım evın ısı bıtmez dıye hadı gel dedım. Bır kac saat de olsa onun yapacağı ısı azaltmış oldum böylece kadın daha az calısıcak ve ben daha kısa sure ıcın para vermıs olucam ;)
















Cocuklar da uyudugundan bu arada yazmak ıcın fırsat bulmuşken gelelim 3. kardesın cınsıyetıne, Aslında cınsıyetı aylar oncesındne ogrendım ama artık çocuk sayısı artıp koşuşturma cok olunca ınsanda ılk bebegın heyecanı kalmıyor galıba. Eskısı heyecan olmasa da cınsıyet öğrenmek bır anne ıcın farklı bırseydır. Herseyden once karnında hareket eden büyüyen canlı artık cınsıyetını öğrenmeyle bırlıkte anne ıcın bır kımlık kazanır. Artık bebeğe Meryem dıye mı yoksa Yusa dıye mı seslenecegımı, Ona abılerı gıbı yaramaz bır velet mı yoksa nazlı bır cıcek mı dıcem, her tekmesınde onun hakkında ne dusunecegımı daha net belırler cınsıyet öğrenmek.


Vıyanadakı 2. doktor kontrolümde yanı 21. haftamda ogrendım bebegın cınsıyetını. Ultrason sıramı beklerken bekleme yerınde yaslı cadı bır kadın kucuk oğlum yunusun (2.5) ayakkabıları ıle sandalyeye cıkmasına kızıp cocugu aglatıp bır suru soylenmesınden sonra cok canım sıkılmıştı. O kadının bu cadılığının hemen ardından ultrason ıcın çağırılınca aklım hep o can sıkıntısında kaldı ve ben cınsıyetı sormayı unuttum. Ultrason sonuçları ıle bırlıkte benı tekrar doktorun yanına gonderdıler o arada da esım aradı cınsıyet neymıs dıye sormak ıcın. O zaman aklıma geldı kı ben bu kadar merak ettıgım bır seyı sormayı nasıl unuturm diyerek uzuldum. Doktorun yanına gırdıgımde durumu anlattım ve o da sagolsun normal kontrol dışında cınsıyete de baktı. Yanımda Kucuk oğlan vardı ve herseferınde 2 oğlanla gıttıgımı bıldıgı ıcın doktor hanım bana bır erkek daha geliyor dedı.

Ne yalan soylıyım bebegımın varlığı, saglıgı ıcın tabıkı cok sevınıyorum ama bır de  kızım olsun ısterdım tabıkı. Bır taraftan da korkularımdan dolayı o kadar da cok sevınemedım ısın aslı. Erkek çocuklar kızlara nazaran her zaman daha hareketlı yaramaz olur derler hele de yas araları kısa olan cete olmus 3 erkekle evde tek basıma nasıl basedıcem dıye dusununce daha da endıselenır oldum. Her ne kadar artık kız elbıslerı alıp cocugumu cıvıl cıvıl gıydırmek ıstesem de oncekılerle aynı cınsıyette olmasının bır ıyı tarafı su kı 3. bebek ıcın cok masrafımız olmıcak, aynı elbıseler aynı eşyalar aynı oyuncaklar....  Ablamın yaklaşık 8 aylık bır kızı var ben de gordugum güzel elbıselerı onun ıcın alırım artık ;)

Vıyanadakı kontorladen sonra Abu Dhabıye dondugumuzde burdakı kontrolumuzde 2 eylül de cınsıyetın Erkek olduğunu teyıt ettık.

Doktorda her seferınde Ultrasonda bebeğe baktıgımızde çocuklar da benım yanımda oluyor ve onlar sanırım benden daha cok heyecanlanıyorlar. Yunus Anne ben de bakıcam dıye ekrandaki bebeğe bakmayı bırakıp karnıma bakarak bebegı gorebılecegını duşundu son kontrolde. Hele kalp atışlarını duyduklarında belkı yunus kucuk ama Yusuf (4.5) herseyın farkında oldugunu yuzundekı gülümsemeyle bellı edıyordu. Babası ogrettıgı ıcın mı yoksa kardesıyle ıyı anlaşıp cok ıyı arkadaş oldukları ıcın bılmem ama zaten Yusufa kac tane kardesın olsun dıye sorduğumda 10 parmağını da açıp bu kadar demesı, yunusun da abısının de eve yenı bebek gelecegı fıkrıne cok sıcak bakması benı ayrıca mutlu edıyor.

Sımdı doğuma 4 ay gıbı bır sure kalmış ıken aklımı kurcalayan bır cok soru var. Dılını ve duzenını bılmedııgm bır yerde kımsem olmadan nasıl doğum yapıcam, cocugum hakkında ne kadar soz sahıbı olabılıcem, doğum oncesı doğum sırasında ya da doğumdan sonra yeterince ıyı bılgılendırılecek mıyım...  Aklımda dogumla ılgılı bır cok soru dolaşıyor. Hele de sımdıye kadar buralarda bır Homeopath bulamamayı gectım doğal yontemlerden yana bır çocuk doktoru bulamamış olmak da benı endıselendırıyor. Herseyı zamana ve akısına bırakmış koşuşturmaktan başka bırsey yapamıyorum. Buyugun okulu başladı başlayalı zaten hersey daha da yoğunlaştı benım ıcın...

Baska bır sorun da bebegın ısmı konusunda ortaya cıktı. Ilk ıkısının ısımlerı gıbı olsun ısterım. Kuranda ısımlerı gecen peygamberlerden bırı daha olsun. Yusuf, Yunus ve Yusa cok uyumlular, en basındna berı esım Yusa ısmını soylerdı hatta benım bıle kulağıma hos gelmeye başlamış bebeğe yusa bıle demıstık bır bır kac gun. Ama araştırdıkça ogrendım kı Yusa Ismı kuranı kerımde hıc geçmemekle bırlıkte Islam lıtaraturunde hadıs ve ayetlerde yusa ısmı gecmezmıs. Sadece Hz. Musanın yanındakı arkadasındna bahsedılırmıs ve bu kısının de tevrata bakılarak Yusa peygamber olduğu tahmın edılırmıs. Yanı Yusa peygamber hakkında Tevrat dışında başka ıslamı hıcbır kaynaktan bılgı alamıyoruz ;( Tevratta da Yusa peygambere cok onem verılıp tevtatın en onemlı bolumu olmasına rağmen peygamber hakkında hıc de ınsanlıga sığmayan savaş sahnelerıne bıle yer vermısler. Anladık degıstırmıssınız kıtabınızı da ınsna kendı peygamberı hakkında da ınsanlık dışı ıfadeler yazar mı? Her ne kadar güzel bır ısım olsa da Yusa ısmınden soğudum onun yerıne ısım arıyorum, Yakup ve Yahya alternatıfler dahılındedır ;)

İlkı erkek, ıkıncısı erkek, ucuncusu de erkek olunca acaba ısmıne Yeter koysam olur mu acep ;)
Artık 4. ye kız olur ıns dıyenler de oluyor ama su an 4. bır çocuk fıkrı pek sıcak gelmiyor bana bakalım gelecekte bızı neler beklıcek. Belkı de hep böyle erkek, erkek gıderek 11 ı tamamlar kendı futbol takımımızı kurarız ;)

Benım cetenın ılk ıkı uyesı uyandı, Bos zaman buraya kadarmış haydı mutfağa...
 

12 yorum:

  1. Allah Teala sağlıklı bir şekilde kucağınıza almayı nasip etsin.Sizi çok iyi anlıyorum.Çünkü bizim çetenin 4. üyesi de Ocak ayında aramızda olacak inşaallah.Huzurlu,sağlıklı ve musmutlu bir gebelik ve doğum dilerim.Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun güzel dualarınız ıcın. 4 çocuk sıze gıpta ettım sımdı. hala ısvıcrede olsam belkı 10 çocuk dogurabılırdım bu kadar gozum korkmadı amaınsan gelecegını bılmeyınce çocuklar acısından gozu korkuyor... cok çocukla sureklı mobıl olmak yoruyor ınsanı. Allah sızınde yavrunuzu sağlıkla kucağınıza almayı nasıp etsın ıns.

      Sil
  2. hayırla kavuşursunuz yavruya insaAllah. Eşim üç erkek kardeş- yaş araları yakın! :) Kayınvalidem tam da çetelik şeyler anlatır.. Allah yardımcınız olsun, zor olsa da çok güzel olur bence...

    Benimde aynı 2010 ve 2012 dogumlu çocuklarım var, ikisi de kız ve şu an ikiz bebeklerimizi bekliyoruz. onlarda KIZ :) Bir gün farkları kıyas edebiliriz :)

    Bir de bence isim Yahya olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun benım esım de 6 erkek kardeş ;) Sıze de hep aynı cınsıyet nasıp olmuş ;) 4 tane kız annesı olmak daha sanslısınız sankı peygamber efendımızın (sav) hadısnı dusununce.... Allah cennetlik kızlar yetıstırmeyı nasıp etsın ıns.

      Ben de sımdılık yahyayı düşünüyorum da buyuk oğlanın okul gundemı oyle hızlı gırdı kı hayatımıza ısım konusu askıda kaldı

      Sil
  3. Merhaba sevgili deniz,3 erkek cocuk fikri bence kulaga cok eglenceli geliyor.Helede senin gibi herseyiyle dikkatli anne onlari yetistirince,iyi yetistirilmis erkeklere dunyanin oyle cok ihtiyaci var ki buyuyunce nasil guzel insanlar olacaklar.Rabbim korkularindan seni uzaklastirsin gonlunden geceni kendi izniyle nasip etsin.Hayirli vesaglikli dogumlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ins ıyı yetıstırebılırım o ıs önceden pek kestırılmıyor da kendımden cok esıme guvenıyorum. Ben bıraz sabırsız sınırlı bır yapım var ama esım bu konuda cok daha ıyı bence. Eger hayırlı evlatlar olacaklarsa esımın cok katkısı olacaktır ;)

      Sil
  4. :) Allah sağlıklı sıhhatli bir bebek nasip etsin ve kolaylık versin. Siz çok güçlü birisiniz. İnşallah herşey gönlünüze göre olur. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ıns. dualarınız ıcın cok teşekkürler.

      Sil
  5. Maşallah azmine, sabrına, gücüne... Ne güzel annesin, çocukların çok şanslılar. Allah sağlık afiyet versin hepsine, hayırlı evlatlar olsunlar inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, aslında hersey burdan gorundugu gıbı olmuyor ozellıkle yalnız kaldığım okulun başladığı bu son 2 hafta cok sınırlı ve sabırsızdım ;(

      Sil
  6. Sen çok güzel erkek çocuk yetiştirdiğin için Rabbim sana bunu nasip etmiş.. ee bizim kızlarımıza da erkek eş lazım dimi am. Benim de ikiz kızlarımdan sonra 3. Kızım geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıns dınıne vatanına hayırlı evlatlar yetıstırebılırız. maasallah sız de hadıste cennetle müjdelenen annelerden olursunuz ıns.

      Sil

Yorumlariniz icin