8 Haziran 2014 Pazar

AHA Deneyimi (Technisches Museum Wien)

Müzenin ismi gibi içindeki oyuncaklar da teknik içerikli robotlar ;)
Aradan gecen yaklaşık 2 aydan sonra sonunda evimize gelebildik. Bu zaman zarfında çocuklarla cok güzel seyler yaptık ve gezdik. Ben de Viyadayken 2 çocukla tek basıma cok yorulsam da ailem için yeni gelişmeler de oldu. Herseyi ayrı ayrı yazmak istiyorum.
Viyanada son günlerde cok sıkıldık Cocuklar da babalarını cok özlediler son günlerde internetimin de olmayışı ve çocukların cok sıkılmış olması beni de bunaltmalarına sebep oldu, havalar bir yağmurlu bir güneşli oluyordu. Her güneşli havayı degerlendırdık, Kermeslere gittik, aktivitelere katılıp oyunlar oynadık ama hersey bir yere kadar babamızdan ayrı olunca bir süre sonra istersen çocukları hergün başka bir oyun yerine götür faydasız. Allah hiçbir aileyi birbirinden ayırmasın. Her ne kadar yazın yasanılması cok zor ve cok cok sıcak olsa da bir daha böyle uzun süre ayrılmak ıstemıyorum Abu Dhabiden. Artık bol bol havuz ve alısverıs merkezlerinde serinleye serinleye vakit geciricez ;(

Gelelim bu yazının konusuna: Viyanadayken gittiğimiz bir yer de Viyana Teknik Müzesi idi.

Viyana Teknik Müzesinde uzun zamandır  'AHA Erlebnis' AHA deneyimi Sloganı kullanılır. Gercekten de orda gördügümüz herseyde insan içinden Ahaaa diyesi geliyor ;) tabi benim gibi anlamayanlar demiyorlar ;) Müzeye normalde tek seferlik giriş 10 Euro iken yıllık üyelik 24 Euro. Ücretsiz edinebileceğiniz Familie Extra kart ile 20 euroya yıllık kart alınabiliyor. Bu durumda yıllık üyelik alıp her fırsatta gitmek bana daha mantıklı geldi bir de içerisinde çocuklar için oyle güzel 2 oyun yeri yapmışlar ki sadece oyun yerine girmek için bile üye olunur oraya. Müze de Mini ve Mini mobil isimlerinde 2 oyun yeri vardı.


Astronot kıyafetı bulup gıydık
İtfaiye kalkıyor ;)
Oyun yeri 2 katlı, ıkı kat arasındaki kaykay
Üst kattaki inşaat yerinde ev insaa ettik.


 
Yusuf Teknik seylere cok meraklı özellikle Uzay, Astronatlara ve Evrene karsı ayrı bir merakı var. Bir cok teknik konuda yusufa anlatmaktan yetersiz kalsam da konu astronotlar ve evren olunca biraz daha başarılıyım galiba ;)

Teknik müzeye ilk gittiğimizde ben çocuklara hicbirsey anlatamamıştım. Hatta Yusuf bana söyle diyordu: -Anne bilmiyorsan yazılarını okusana orda anlatıyordur ;)


Elektronik Abakus. Ekranda bize sorduğu hesaplamaları assagıdakı elektronık boncuklarla cevapladık. Yusufa da soruları basıtlestırerek sorunca o da bılebıldı ve çocukları ordan kaldırmakta zorlandım.



Küçük Fare ;) orda koşarak enerji üretüyor ve sağdaki ağırlık yavaş yavaş kalkıyor


Astronot amcayla el ele ;)


Kaybolmamak için abimiz bana yardım etti ve kardeşinin elinden tutup onu yönlendirdi


 
İlk müze ziyaretimiz pek kapsamlı geçmedi ama 2. sinde esim de yanımdaydı esim sagolsun Yusufun sorularından beni kurtarmıştı ;) Esimin yanımda olmasını pek degerlendıremedık cunku Prag'dan mısafırlerımız gelmıs ve onları gezdirmek ıcın erken çıkmamız gerekıyordu, bu yüzden 2. müze ziyaretimizde de genelde çocuklar için hazırlanmış olan oyun yerinde oynamıştık.

Teknik Müzede Cocukları gezdirerek Astronomi ve evrenle ilgi bir cok seyi çocuk diliyle tanıttıkları bir geziye kayıt oldum. çocuk bası 4 Euro civarı odedim. O günden önce yine Teknik müzeye gittiğimiz için çocuklar gezdikleri yerleri daha önceden de biliyorlardı zaten ama orda bir görevlinin anlatması cok daha iyi oldu. Yine de simdiki aklım olsa o kadar için o parayı ödemezdim o geziye diyorum ;)

Gercek bir Uydu.
 
 
Ortada Günes ve etrafında dolasan gezegenler


 
Astronotların yercekımsız ortamda nasıp tuvaletlerını yaptıklaırnı merak ettı Yusuf ve gorevlı bıze orda kullanılan vakumlu tuvaletlerı gosterdı..


Yersekimsiz Ortam alıstırmsı


Ay Yüzeyi
Elimizdeki topları boyalı suya sokarak kendi duya maketlerımızı yaptık


Yusufun ve Yunusun Dünya maketleri


Arkamızda Dünya var ;) Artık Yunus bile Dunya ile Ay arasındaki farkı bılıyor.
Cevrede ünlü sanatçıların duvar resımlerı eslıgınde sergılenen buyuk bır makine..
 

8 yorum:

  1. normal girişin 10 euro olması ne kadar yüksek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de oyle duşundum vıyanada tek gırısler genelde böyle pahalı en ıyısı yıllık uyelık almak ben de oyle yapıyorum. ücretsiz aldığım aktıvcardla yıllık üyelık 20 Euro ıken tek gırıs 10 Euro... Turıstlerden para kazanıyorlar galiba

      Sil
  2. 2 çocukla gerçekten zor ee baba özlemide olunca, evinize dönmenize çok sevindim gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, ben de eve dondugume sevındım ama burda da sıcaklarla savasıcaz

      Sil
  3. Canım maşallah çocukların görmedikleri, bilmedikleri kalmadı bu yaşta. Ne güzel annesin sen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. benım guzellıgımden degıl aslında yalnızlıktan suruklendıgımız arayışlar bunlar.

      Sil
  4. teknik müze ne güzel fikir ama yaaa hiç görmedim bak du aklımda olsun. kermeslere bayılırıım :) madem öle çabuk geçsin yaz barik sizler içiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel fikir tabi çocuklar ıcın cok ıyı oluyor da ıstanbul da var mıdır bılmem aslında orda da bır cok yer var da sanırım pek rağbet yok. ya da gırısım gerekıyor..

      Sil

Yorumlariniz icin