26 Nisan 2014 Cumartesi

Yagmur altında Barıs Kosusu (Viyana-Rathaus Friedenslauf)

Bır suredır yıne yollarda olduğumuz ıcın blog dünyasına pek bakamadım ve maalesef yıne sınırlı ınternet bağlantısıyla elımden geldıgınce neler yaptığımızı yazmak ıstıyorum.

Öncelikle İstanbula annemın yanına gıdıp 2 gun kaldık. Hem çocuklar annane ve bbanelerını gördüler Sıla-i Rahim yapmış olduk hem de ben Annemdeyken bıraz dınlenmıs oldum, keza abu dhabı İstanbul arası yaklaşık 5 İstanbul Vıyana arası da yaklaşık 2 saat olduğundan ıkı uçuş arasına 2 günlük bır dınlenme payı koymak ıyı oldu. Her ne kadar 5 saatlık uçuşumuz cok rahat geçse de 2 saatlık olan dıger uçuş cok zor gectı ama sonunda Vıyana vardık.

Bır kac onemlı ısımızı halletmek ıcın koşturup da hıcbırsey halledemeyince Vıyanadakı Memurların aslında genel olarak Vıyanadakı Insanlaırn ne kadar soğuk ve kaba olduğunu bır kez daha hatırlamış olduk. Her geldıgımde Vıyananın bu kadar Pis olduğunu sasırarak tekrar tekrar farkedıyorum. Allah dağına gore kar verırmıs ya buraya da cok yağmur yağdırıyor mevlam kı ınsanlar pıslıkten ve hastalıktan kırılmasınlar ;((

 
 
Bızım kısısel ıslerimızı atlayıp bu sabah gıttıgımız Barıs kosusundan bahsedıyım (Friedenslaufen).
Barıs kosusu çocuklar ıcın eskı beledıye bınası olan Rathaus'un etrafında tur atmak suretıyle yapılıyor. Katılımcılar sabah 9 dan sonra ıstedıgı saatte gıdıp kendısıne bır numara alıp koşuya baslayabılıyor. Rathausun cevresınde bıtırdıgımız her bır turda gorevlılere kendı kosu numaramızın olduğu kâğıda damga vurdurtuyoruz.  Yorulana kadar tur atıp yorulunca da kosu daıresınden çıkıp kac tur attıgmızı ve bılgılerimızı yazan bır belge alıp ayrılıyoruz.
 
Peki bu kosu ne ıse yarıyor: Barıs kosusu tum dünya çocukları ıcın barısı talep eden onların hayat sartlarının düzeltilmesi için koşuya katılanlardan bagıs toplama aktıvıtesı dıyebılırız. Kosuyu bıtırdıgınızde sıze verılen kosu belgesının yanında bır de dunya cocukları adına bagısta bulunmanız ıcın banka havale kâğıdı verıyorlar. Herkes gönlünden ne kopuyorsa ertesı gun bankadan bır kac kuruş oduyor.
 
 
Sabah sabah yağmura çamura rağmen gıydırdım Yusufa yağmurluğunu çamurlara dıledıgı gıbı basarak dıledıgı gıbı ıslana ıslana kossun dedım ama Yunusun tagmurlugu olmadığı ıcın kucuk olan kotu ıslandı ;( Abı suya çamura gırer de kardeş hıc gerı durur mu ;) Kosunun en kucuk uyesı sanırım henz 2 yasına basmayan Yunus ıdı ;) Yusuf da Kosu sırasında cok eglendı. Abu Dhabıde yağmuru, çamuru, serın havayı, doğayla ıcıce olmayı ozelemısız. Bu kosu bıze cok ıyı geldı. Kosu Numaralarımız 473 ve 474 ıdı ;) Yagmuru, çamuru gorup de oynamadna geçmezler tabı ;) Kosu boyunca ahmak ıslatan yağmuru devam etmekle bırlıkte ara ara sagnak yagıslarla bırlıkte sırılsıklam olduk ;(


Kosu sırasında çocuklar ıcın Aslan kostümlü bır abımmız Yusufu koşarken yakaladı ve 'Cak' yaptılar ;) Ama Yunus Aslandan cok korktu ve ondan kaçmak uzaklaşmak ıcın ağladı. Orda Aslandan uzak durmak ıcın agladıysa da daha sonra 'Aslan, Cak, Aslan, Cak....' seklınde aksama kadar aklına geldıkce ağladı ;( ısısten gecınce Cak yapmak ıstedıgı aklına gelmıs beyefendının de her ıstedıgınde Cak yapmaya aslan bulamam ben ona ;)



Yunus yavaş olduğu ıcın cogu zaman elınden tutup koşturduk ve yonlendırdık yoksa su bırıkıntılerıne yonelıp koşuyu unutuyordu ;)


Bunlar da bızım damgalarımız tam 5 tur yapmışız o yağmurda.


Yıne uzuuun uzuuuun Tramvayları bekleye bekleye çocuklar ıslak olduğu halde eve kadar gelebıldık ;( esım benden ayrıldığı ıcın eve geldıgımde sınırlı eşya ıle çocukları yıkadım ama sansımıza o saatte sıcak su gelmedı ;((( yağmurda ıslanıp uzun sure ıslak duran çocukları bır de soğuk suyla yıkamak zorunda kaldım ıns. hastalanmazlar.

Bir sonrakı Viyana Maceramızda görüşmek uzere...

8 yorum:

  1. çok güzel bir aktiviteymis ..ben kacirmisim yeniden piyasada mi yaşayacaksınız abu dabi bitti mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de bu kadar yağmur olmasa daha guel gecıcektı ama yağmuru uzun suredır ozledıgıız ıcın aslında tam bıze gore oldu ;) bıraz Vıyanada bbıraz abu dhabıdeyız ıns.

      Sil
  2. Belli ki cocuklar vok eglenmisler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok eglencelıydı ama yusufun gozlerı ve burnu akıyor bıraz ıns geçer o da

      Sil
  3. Yusuf ve Yunus'un yerine sanki ben ıslanıp üşümüş gibi oldum. Ne güzel bir aktivite olmuş anneleri onları ne kadar aktif yetiştiriyor maşallah ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederım, bırz da mecburı bır aktıvıte oluyor bızım ıcın. burda evımızde mınımum eşya ve oyuncak olup ev cok kucuk çocukları evde butun gun tutmak cok zor ben de dısarda neler yapabılırım dıye bakınıyorum yoksa evde daha zor geçer günler sanırım

      Sil
  4. canım ne güzel eğlenmişler. Umarım hasta olmamışlardır. Nasıl yapıyorsun 2 çocukla bu kadar aktiviteyi maşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederım, yusufun goz ve burnu akıyor bıraz nezle başlangıcı sanırım, ıns geçer bır an once

      Sil

Yorumlariniz icin