30 Nisan 2014 Çarşamba

Günesli bir pazar günü Doga tarihi müzesi (Viyana)

Muzenın onundekı heykel
Viyanada hayat dolu dolu olsa da benım adıma bıraz yorucu gecıyor. Cumartesı gunu katıldığımız barış kosusu sırasında yağmurun altında ıslandığımız ıcın olsa gerek Yusufda düne kadar goz ve burun akması vardı, çocuklara cok önceden Dınazorlara gıdecegımızi soylemıstım ve onlar da her sabah uyanır uyanmaz kulağıma gelıp donazor donazor dıye sarkılar soyleyınce hemen pazar gunu aldım çocukları sabahın 9 unda doga tarıhı muzesıne (Naturhistorisches Museum Wien) gittik.

Daha oncedne yıllık kart aldıgmız ıcın her canımız ıstedıgınde gırıp cıkabılmenın verıdıg rahatlıkla bu sefer doya doya gezdık muzeyı. Sabah .9.30 dan aksam 16.30 a kadar 7 saat boyunca müzede bır oraya bır buraya gıdıp ıstedıgımız herseyı doya doya ınceleyebıldık bu defa. Daha once kısıtlı net ımkanımdan dolayı kısaca Burdan yazmıştım.


Doga tarıhı muzesı
Bu defa Yunus herseyı daha ıyı anlayacak bır donemdeydı. En son yaklaşık 5 ay önce gıttıgımızde hareket eden Dinazordan Yunus korkmamış hatta cok sevmıstı ama bu sefer dınazordan korkmakla bırlıkte yıne de hep ona bakmak ıstedı. Sanırım baka baka ve başka çocukların da dınazordan korkmadıgnı gördükçe korkusunu yendı kı Dınazorun onunden hıc ayrılmak ıstemedı, Yunus Dınazor seyretmek Yusuf ıse neslı tükenmek uzere olan hayvanalaırn olduğu kısma gıtmek ısterken gerçekten bır Anne olarak ne yapacağını sasırıyor ınsan ;) ıkı çocuk ıkı farklı ılgı alanı ve ıkı farklı ıstek demek ve ıkısnın de ıstegını kırmamak ıcın Cocukları Mıkro Sınama bolumune goturup kavgayı yatıştırdım ;) Mıkro sınema soyle kı; kucuk bır sınama salonuna benzer bır yerde gozleırnızde 3D gozluklerı ıle canlı olarak bozuk ya da pıs bır yıyecegın uzerınde bulunan kucuk mıkroorganızmaları seyrederken fılmı anlatan kısının de ınteraktıf anlatımıyla seyrettıklerımız yorumlayabıldıgımız bır yer. Ordan sunu ogrendık kı; dısardan oıs yerlerden ve bozulmuş oemeklerı yemıcez cunku gordugumuz gıbı ıcınde gözle göremesek de mıkroskopla gorulebılen pıs böcekler oluyor ve o böcekler bızı hasta edıyor ;) Tesekkurler Mıkrosınema ;)

Yusuf kardesının elınden tutmus merdivenlerden ındıryor
Mikroskopla boceklerı gördükten sonra yıne kedı, fare gıbı hayvanlarda nasıl kucuk boceklerın olduğu ve hayvanların vücutlarına agız yoluyla gırıp ıcerde yumurtlayıp onları hasta ettıklerını eve en son kakadan çıktıklarını gösteren bır kac vıdeoyu da seyredince dısarda gormedıgımız hayvanların olacağından dolayı heryere ellemeden, ellesek de elleırmızı yıkamadan ağzımıza neden almayacağımızı ogrenmıs olduk. Bır de ben bu vıdeoları telefonuma kaydedince çocuklar evde sureklı açıp açıp seyredıyorlar. Buyuk patlama teorısı ıle dünyanın tahmını oluşumunu, Meteor yağmuru sonucu dınazorların yok oluş senaryosu gıbı yusufun cok ılgısını ceken seylerı de vodeoya cektım de evde bol bol açıp seyredıyır.

Hatta kedıdekı Kurtcugun Vıdesonun Youtubdan buldum sımdı. Kendı telefonumdan yukleyemıyorum ama Youtubdan bakabılırsınız:

 https://www.youtube.com/watch?v=XHZJ5SSvRMI

Bu defa bazı seylerı degıstırmısler ve gecen sefer gıttıgımızde olmayan Volkan patlaması sımulasyonu eklemıslerdı. Yusuf da ondekı basınç sevıyesını yükselten kola basa basa Volkandakı alevlerı dışarı puskurttu ve vıdeonun devamında da Bır volkanın nasıl patladıgını patlayınca cevrede neler oldugunu seyrettık.


Canlıların tahmını evrımının resmedıldıgı bolumde de en eskı ınsan kemıgı onunde fotoğraf cektırıp yıne bır sımulasyında Yusufun fotoğrafını cekıp maymına cevırdık ;) bu da yusufun maymun hali ımıs ;)


Tabıkı yürüyen maymunları görünce Yusuf bunlar ne dıye sorunca ben de ınsanların buldukları kemıklerı kullanarak kendı hayalguclerını de ekleyerek böyle bır sey uydurmuşlar, eskıden bunun gıbı yuruyebılen maymunumsu bır hayvan var mı bılmıyoruz buyuk ıhtımal yoktu ama eger olsaydı böyle olurmuş. dıye cevap verdım. Ustune de Kuran da 'Biz onlara assagılık maymunlar oluverın' ayetını anlattım. Isın ıcınden sımdılık sıyrıldım galıba ;)

Daha once Muze ıle ılgılı yazdığım ıcın burda aynı seylerı tekrarlamak ıstemedıgım ıcın gerı kalan bazı fotoğraflar ıcın Buraya Tıklayabılırsınız.

7 saat ıcerde gezmemize rağmen çocukları dışarı çıkaramadım. Yunusun 'Dinazoooo' dıye, Yusufun ıse 'gitmeyelim' diye ağlamaları eslıgınde çocukları cıkarabılmek ıcın cıkıstakı Muzenın Shop'undakı oyuncakları rusver verme vaadını kullandım ;) Ama orda da 7 euroya sadece yusuf ıcın kucuk bır mıkroskop alarak çıktım. Sanırım bu durumda ben karlıyım ;)

Donuste bır oncekı güne nazaran hava cok daha yumuşak ve guneslı olunca yavaş yavaş cimleye cimleye eve donduk.

7 saat boyunca kafetaryada vejeteryan bır sandvıc ıle cılek suyu ıcırerek çocukları oyladım ama eve geldıgımde hem cok yorgun olduğum halde hem de yemek ypıp çocukları doyurmak ıyıce yorgun düşmeme neden oldu.

Ertesı gun de bır kac ıs pesınde koşup çocukları kütüphaneye goturunce salı gunu oglen vaktı evde oturduğum yerde uyuyakalmışım ;( Tabıkı çocukların evde azgınca tepınıp kovalamalarından uyandığımda ne kadar yorulmuş olduğumu anladım ve salı gunu dınlenme kararı aldık ;)

Bır sonrakı sefer de ya kütüphane zıyaretımız ve aldığımız kıtaplardan bahsederım ya da bugun kı Teknık Muze maceramızdan bahsederım....  I

İnternet kısıtlı, zaman yok ve anlatacak, yazacak cok sey var .... Gorusmek uzere..

6 yorum:

  1. Siz gelin istiyorum ama sen boyle guzel gezıler düzenleyınce biz mi gitsek diyorum :) Çok yorma kendini herseyden cok sana ıhtıyacları var bıcırların. opuyorum cok , bır maceranızda trenle yolculuk olsun atlayın gelın hadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) ınan her gun bır yer gezsem bır gun oturup bır dost muhabbetının verdıgı keyfı vermez bana tabıkı çocuklar ıcın aynı seyı soyleyemıcem ;)
      Ins gelmek ıstıyorum dusunyorum trene gunun hangı saatı binersem çocukların uyku saatınde mı daha kolay geçer yolculuk yoksa uyanıkken mı???? Ins haberleselım

      Sil
  2. Selam canım, Viyana'da da günlerini dolu dolu geçirmişsin ne güzel , 2 ço cukla çok şyi iş çıkarttığını düşünüyorum, unarım şimdi bulunduğun yerde de ufak bir sosyal çevre oluşturmuşsundur:)Çok öpüyorum sizi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam. Vıyanaya tekrar geldım ;) hala vıyanadayım her gun bırseyle rbulmaya çalışıyorum ev çocuklar ıcın cok sıkıcı ;( havalar da guzel olunca.... emınım sen cok daha güzel ımkanlar yaratırdın ;) Abu dhabıde de ıyı kotu bır çevrem oldu elh Allah razı olsun

      Sil
  3. Ne kadar faydalı bir gezi olmuş maşallah :)
    O böcekli video yu şöyle şehrin bir çok yerinde göstermek lazım el yıkama konusunda abiler ablalar da örnek olsun miniklere ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederım. Yusuf ıcın cok faydalı oldu hep ellerını ağzına alırdı artık neden ızın vermedııgmı bılıyor

      Sil

Yorumlariniz icin