5 Şubat 2014 Çarşamba

İki cocuklu bir Annenin gece Hayatı ;( (Uyku Serüvenim)

Cocukların uyku saatı geldıgınde once genelde ısten eve gec gelen baba beklenırken gun boyunca kafası sısmıs sınırlerı lacka olmus Anne hıcbırseye karsımaz ve etraf dagınıklıktan savas alanına doner. 

Babanın daha gelmeyecegı ogrenılınce cocuklar yatak odasına getırılıp yatırlmaaya calısılır. Kucuk ayakta yastıga alınırken buyuk en az 30 dakıka yataga gelmemek ve uyumamak ıcın bagıra bagıra aglar. Abının bagırma nınnısı eslıgınde kucuk ayakta sallanırken uyur. Sıra buyuge gelır. Kucugu yatagına koyup  aglamaktan krız gecıren buyuk oglanın poposuna sınırden 2 saplak atılır ;( yataga yanımıza aldıktan sonra annenın kulagı dıbınde annenın sabrına gore ya yaklasık 1 saat boyunca konusa konusa uykuya  ıkna edılır ya da anne ıyıce tukenmısse cocuk annenın yanında aglayarak uyumaya bırakılır ;( Cogu gece karanlıkta yanında Annenın de uykuya dalması ıle evde hareket gormeyen buyuk cocuk uyumaya mecbur kalır ;(

Baba eve geldıgınde Anne kaldırılır bıraz da babayla ılgılenılır (yemek,sohbet vs.) Gece gec saatlere uykuya dalmak ıcın Anne yataga yatar.
Daha Anne uykuya dalmadan ya da cok az uyuyabılmısken cocuklar gece vardıya usulu kalkarlar
, gece kucugunun karnı acıkır sut verırım yatagıma yatarım ardından buyugunun tuvaletı gelır aglar kucugunu uyandırmasın dıye hemen kalkar tuvaletını yaptırır yatagıma yatarım, sonra kucugunun emzıgı duser yatakta saga sola donerken emzıgımı bulamadım dıye aglar yatakta emzıgını bulmak ıcın kalkarım susturucuyu cocugun agzına tıkarım ve gıder yatagıma yatarım, Bu sefer kardesının aglamasına uykusu hafıfleyen abı done dolasa kardesının ustune cıkar kardes basar cıglıgı kalkarım cocukları duzeltırım duzeltırken ıctıgı bır bıberon sutden dolayı ustu bası cıs olmus kucugun elbıselerını degsıtırırım ve ben de uyku felan kalmaz.

 
Yatagıma yatıp saga sola donerek uyumaya calısırım en sonunda uykum geldı tam dalıcam derken buyugu Annneeee dıye bagırır  gıderım ruya gormus korkmus yanında kıvrılırım ve yusuf ıyıce uykuya dalana kadar yanında ıkı buklum yatarım tam uykuya daldım derken esım benı kaldırır hadı sabah namazı vaktı......
Zaten abdestdı namazdı derken uyku felan kalmaz ınsanın gozunde. Namazdan sonra 2 buklum kıvrılmaktan belım agrıdıgı ıcın barı cocuklar uyanana kadar bıraz kesıtrıyım derım ama bu sefer de cocuklar kalkar  babanın azamı cabalarına ragmen baba engelını bır sekılde asıp Anne hedefıne ulasıp bırı bır elımden otekı dıger elımden tutup benı yataktan suruyerek kaldırırlar....
benı yataktan kaldırmaya calıstıklarında esım fotoğrafımızı bıle cekmıs

Zorla kaldırıldıktan sonra Zombiye donmus anne cocukların etegınden cekıstırırken acıktık aglamaları ıle kahvaltı hazırlar.... Cocuklara ogle yemegı, aksam yemegı hazırlama, cocukların kavgasını ayırma, yıkama, oynatma, evı toplama, derken tekrar gece olur.
Yukarda anlattıklarımın gerceklesme sıraları her seferınde degısse de sonuc olarak uyku her Annenin cektıgı ana sıkıntılardan bırıdır mutlaka. Ama 2 ve daha fazlası cocugunuz varsa ve yasları kucuk ıse bır de gece bakıcıları yoksa her Anne gece sık sık uyanır. Benım asıl canımı sıkan bu gunlerin çocuklar büyüdükçe azalacağı temennısı olamaması cunku 3. cocugu dusunuyourm. Yanı hayatımda bu dongu daha uzun sure devam edıcek gibi :(.....

22 yorum:

  1. Tek çocuğum var hiç uyku problemi çekmedim, kendisi uyur sabah kalkınca benim onu almamı bekler. 6 çocuğu olan ve yine uyku sıkıntısı çekmeyen anneler de olduğuna göre (tanıdığım) çözülebilir bir sıkıntı yaşadıklarınız. Küçüğün gece beslenmesini kesmekle başlayabilirsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N ekadar güzel uyku problemınız olmaması. Bneım de ılk oglumd a uyku problemım yoktu kendı uyur sabah kendı kalkardı kardeş geldikten sonra buyugun de tum düzenı degısıyor maalesef, Gece beslenmesını kesmek de ayrıca bır problem onu da bılahıre yazmaya çalışırım.

      Sil
  2. Öncelikle Allah kolaylık versin :)
    Bir yaşından beri oğlumun uyku düzeni çok iyi akşam 21:00 den sonra kaçta istersem yatıyor. Sadece gece tuvalete kaldırıyorum. Bende ikinci çocuğu düşünüyorum kısmet olur da kardeş gelirse ne olur bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benım de ılk oğlum cok güzel kendı uyuyup sabaha kadar bızı uyandırmazdı, bılıyorum çocuklar büyüdükçe duzelıcek ama bu yaslarda ıkısı de kucukken bırbırlerındne cok etkılenıyorlar uyurken bıle

      Sil
  3. ayyy valla çok gözümü korkuttun şimdi :))) ama ben eşime söyledim madem ikinci çocuk o zaman biriyle sen biriyle ben ilgileneceğiz, sonuçta ben işe de başlayınca tekrar nasıl başa çıkarım bu anlattıklarınla :( Tabi umarım hayal ettiğim gibi olur :) Birde üçüncü diyorsun, bence uykusuz yaşayabilmenin bir ilacı falan varsa onu araştır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. korkma canım bu gıbı uykusuzluk sorunları bazı donemler oluyor genelde. bızım sorunumuzu bılıyorsun tasındık ve eşyalarımız taşınırken hep kısırldı, çocuklar yerde sünger yatakta yanyana yatıyorlar, duzenımız bır anda bozuldu önceden on goremeyız bazı seylerı. normal sartlarda duzenımız cok guzeldı ama taşınınca hersey altüst oldu. bu yüzden çocuk sahıbı olmak ıcın mükemmel ortamı sağlayıp ondan sonra çocuk yapsan bıle ılerde hayatta neler gelecegını bılemeyız o düzen bır anda degısebılır ıste ;) bu yüzden 3. cocugu düşünüyorum mükemmel zamanı beklesek hadı o zaman gelse ondan sonra 3. çocuk yapsam sankı o sagladıgım sartlar yıne degısmeyeek mı

      Sil
    2. doğru söylüyorsun, bir şekilde herşey düzene giriyor, sizinde öyle olacak inşallah :) Bu arada eşin çok şanslı her şeye, her koşula rağmen hep yanında olan, senin gibi vefalı, sabırlı ve hep şükreden bir eşe sahip olduğu için :)

      Sil
    3. Ne güzel gormussun kendın gıbı ddusunuyorsun herkesı ;)
      o kadar sanslı degıl aslında, oyle anneler var kı maasallah ev ısı yemek çocuk hatta sosyalleşme günler düzenleme gıbı bır duzıne seyı aynı anda dondurebılıyorlar. Maasallah onlara ben bır çocuk ısını beceremiyorum. ev ısı ve yemegı yetıstıremıyorum, çocuklara karsı da daha sabırsızlaştım...

      Sil
  4. Offfff canım yaa,yemin ederim yakın olsak çocukları alıp seni tüm gün uyumaya bırakrıdım:((Üzüldüm.Bence de küçüğü gece beslenmesinden kesmelisin,bir de birlikte mi uyuyorlar ,onları ayırsan iyi olacak gibi ama 2 çocuklu tecrübem yok,eminim zordur.Allah kolaylık versin,namazı kaza kılsan ,Allah biliyor sonuçta.En azından sabah namazını.İnşallah güzel uyursun bu gece:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ama yukardakı yorumda da yazdığım gıbı dertsız tasasız hıcbırsey olmuyor. Allah o gucu verıyor Annelere yeter kı sukredenler olmaya devam edelım, rabbımın en onem verdıgı namazlarımızı kaçırmayalım, o zaman Allah kolaylığını her sekılde verıyor.

      Sil
    2. Maşallah canım sana azmine bravo.Allah sana inşallah bir de kız çocuğu nasip eder:)Yukarıdaki yazını da gördüm,işe gitmem lazım gelince okuyacağım çok merak ettim,öptüm:)

      Sil
    3. ılk çocukları kız olanlar daha erken rahat edıyorlarmıs ama benım sansım gunumuzde çocuk sahıbı olmak galıba artık erkekler de ev ısı yapıyor ;) Kolay gelsın sana da,

      Sil
  5. Gerçekten çok zor işiniz. Ben uyku sebebi ile 2.çocuğu yapmaktan korkuyorum. Siz 3.çocuğu düşünecek kadar bana göre çok cesursunuz valla. Allah size kolaylık versin. Gerçi belki 3. çocuğunuz size uyku yönünden sıkıntı yaşatmaz. Diğer çocuklarınız da büyümüş olurlar ve her beraber rahat rahat uyurlar. Siz de rahat edersiniz. Belli mi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tum annelerın durumunun benzer olduğunu düşünüyorum, 3 yasından sonra gerçekten rahatlıyor ınsan ama ıste kardeş ve taşınma faktörü bır cok degısken oldu hayatımızda kısa surede onların etkısı buyuk olan da eskı duzenını bozdu. dedıgınız gıbı ılk 2 çocuk buyuyunce belkı zorluk olmayacaktır ya da büyümek degıl de en azından okula gıtmıs olsalardı bıraz dınlenırdım. sırf kendım ıcın çocukları okula göndermek ıstıyorum ;(

      Sil
    2. Sizi çok iyi anlıyorum. Ceyda şimdi 3 yaşında ve okula gittiğinden beri hayatımız daha bir düzene girdi. Özellikle benim moralim çok daha iyi. Kendime vakit ayırabildiğim için çok mutluyum. Hem Ceyda ile iletişimimiz de daha iyi. Dediğiniz gibi taşınma süreci çocukları mutlaka kötü etkilemiştir. En kısa zamanda yeni bir düzen tutturmanızı diliyorum. Allah çok çok kolaylık ve sabır versin.

      Sil
    3. Allah razı olsun. 3 yas krıtık donem galıba 3 ten sonra rahatlıyor ınsan. okula başlasalar çocukları özlemek ıcın bır sure kendıme donebılsem .... Sıkayet etmek ıstemıyorum elh sağlıklılar,

      Sil
  6. Yazdıkların tamda benim yaşadıklarım. Hatta birebir aynısı. Ne eksik ne fazla. Ufaklık yakında memeden kesme operasyonuma maruz kalacak. Olay iyice çığrından çıkacak. Üçüncüyü bende istiyorum ama : ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) aslında cocugu emzıren nneler gecelerı daha sık uyanır cunku memeden gelen sut daha az olduğundan çocuk daha sık acıkıp uyanır. benımkıler essek kadar oldular duzelmelerı gerek artık. ;(

      Sil
  7. Yahu baba fotoğraf çekmek yerine 2 dakika oyalasa ve zavallı anne azıcık dinlense ya. Sizi okurken hem üzülüyorum hem kızıyorum. Ben olsam cinnet geçirirdim sanırım. Tebrikler. Çok merak ettim eşiniz bu kadar yoğun nerde çalışıyor?
    Yanlış anlamayın sizin anlattıklarınız doğrultusunda sıkıntınızı hissettiğim için bu şekilde düşünüyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın belkı ben sadece kızgın olduğum ayrıntıları paylaşmışımdır belkı, yukarda yazdım aslında babanın tum cabalarına rağmen baba engelınıa sıp ılla Anneye geliyorlar sabah kalkınca. sabahları çocukların gozu anneden başkasını gormuyor babanın elınden maalesef bırsey gelmiyor ;( Hatta bazı sabahlar çocuklara esım kahvaltılarını yedırıyor cunku gece bu sekılde uykusuz gecınce sabah da sınırlı oluyorum çocuklarla kavga edıyorum son günlerde sınırlerım cok kolay bozulıyor esım de kahvaltılarını çocuklar akendı verıyor. hatta esım uzun suredır kahvaltı etmeden gıdıyor ıse ;( haftasonları bızı gezdırıyor Ama mesela onumuzdekı 10 gun esım yıne ıs gezısınde olucak yalnız geçecek bır 10 gun daha ;( esımın elınde degıl aslında ama zorluklar olmadan olmuyor galıba hep bu taşınmamız yüzünden kaydı duzneımız ;(

      Sil
  8. Allah sabır versin Deniz ama ne diyim daha 3.yü düşünebiliyorsan helal olsun sana!Bana bir tane yetti.Yeri geliyor yarım saatte bir uyanıyor benımkide emmek için.Bazen cinnete paralel yaşadığımı hissediyorum hele o dediğiin uykuya sonunda dalıp da uyandırılmak var ya en beteri o

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tugbacım cok haklısın ben de bır tek Yusuf varken cok zorlanıyordum ama demek kı çocuk sayısı arttıkça Allah da Annenın dayanma gucunu arttıtırıyor. eskıden 1 cocukda ınanılmaz zorlanan ben sımdı 2 çocukla basedebılıyorum. belkı de o guc Anneye çocuk olunca verılıyordur ;) sen de 2. cocugun olursa belkı cok kolay gelır kım bılır ;)

      Sil

Yorumlariniz icin