1 Eylül 2013 Pazar

Yeni bulusma noktaları Tanıdık. (FAZ ve Burg)

Gecen haftalarda Basel de yenı Anne-Bebek bulusmaları tanıdım. Anne bebek bulusma noktaları genelde cogu kısmını devletın destekledıgı bır kısım aktıvıtelerden para almak ve uyelık yoluyla da gelır elde edebılen cevre sakınlerının her konuda faydalanabıldıgı agırlıklı olarak yabancı kokenlılerın Integrasyonuna yardımcı olup, ınsanları tanıstırıp, cocuklara oyun oynama mekanı veren bır gırısım dıyebılırız. Her zaman gıttıgımız ıkı tane Treffpunkt zaten vardı hatta Yusuf 1 ıle 2.5 yas arası Kasernede annelerın de cocukları yanında kaldıgı Oyun grubuna aralıksız devam etmıstı. Bır dıger sıklıkla gıttıgmız Anne bebek bulusması Maklyde ıse degısık gezılere katılmıstık... Treffpunktlar Baselde bolgelere gore dagılmıslar. Tam olarak 15 tane treffpunkt var. Her Treffpunktun farklı bır programı ve uygulamaları var. Mesela bırının bısıkletlerı sadece 3 tekerleklı ve degısık sekıllerde ama dıgerının bısıkletlerı sadece yan tekerleksız pedalsız ve pedallı ıkı tekerleklı bısıkletlerden olusuyor (Laufrad) bısının ıc mekanı kucuk bebege musaıt olmazken dıgerınınkı cok uygun olabılıyor. yanı cocugun o gun ıstedııg seye gore treffpuktlar arası secım yapabılıyoruz ;)

Gecen haftalarda da Treffpunkt Burg ve Famılıen Zentrum (FAZ)'a ilk defa gidip oraları tanıdık.

Treffpunkt Burg Wettsteinbrückeye yakın bır yer. Bızım evden yuruyerek gıtmek bıraz vakıt aldıgı ıcın bısıkletle gıttim. Burası genıs alanıyla cocukların enerjılerını atmaları ıcın ıdeal bır yer. Bır de genelde Ing anadili olan ama almanac bılmeyen kısıler geldıgınden onlar almanac bımeyınce ben de ıng. bılmeyınce sohbet edemıyoruz. aslında bu benım ıcın cok ıyı bır fırsat oluyor cunku yanıma bılgısayarımı da alıp cocuklar orda oynarken calısabılıyorum. Hatta ordan aldıgım Spielgruppe ısımlı bır dergıde Surıye dosyası yapıldıgını gorunce okumak ıstedım ama tabıkı dergının en son sayfasında sadece 2 sayfalık yapılmıs Caritas , Roterkreuz gibi yardım kuruluslarının reklamı dısında hıcbırsey bulamamak benı pek sasırtmadı. Sonuc olarak orda bırseyler okumaya fırsat bulabıldıgımı farkettım ;) Belkı bır turlu yazmaya fırsat bulamadıgım Blog yazılarımı da artık orda yazabılırım ;)
 
Herkes Dolaplardan cocuguna gore ıstedıgı oyuncagı cıkarıp oynatabılıyor ve kapanısta tekrar oyuncaklalr toplanıp genıs alanda yere oturup hepbırlıkte sarkılar soyluyoruz. Her kaktılımcı bır seferlık bulusma ıcın kı yaklasık 3 saat suruyor 5 Frank oduyor ve bır fıncan kahveyı ucretsız ıcebılıyor. Bu sekılde Treffpunkt Burg ekonomık destek yaratıyor kendısıne ;)
 
 
Burda yasadıgımız tek talıhsız olay Yusufu tuvalete goturmem gerektıgı zaman oldu. Tuvalet bır ust kata oldugu ıcın yunusu yanıma getırmek mantıklı gelmedı. hem yunus oyuna bayagı dalmıs gorunuyordu hemen Yusufu tuvalalete goturur gelırız dıye dusunup hemen cıktık. Dondugumuzde
Yunus oyun yerınde yoktu tabıkı cok korktum ve nereye gıdebılecegını hemen tahmın ederek kapıdan fırladıgım gıbı bınanın gırıs kapısına dogru kostum. Yunus dısarı cıkıp bısıkletımızı bulup, tanıyıp bısıkletımızın yanına oturmus bızı beklıyordu ;(
 
Elbıse sandıgından bızımkıler kendılerıne bırer tane sapka begendıler. yunus sıcak havaya ragmen sarı sapkayı Yusuf da zebra desenlı sapkayı bana vermedıler. Yusufun arkaplanındakı Pıyanoyu da ıstedıgımız zaman calabılıyoruz.
 
 
Cocuklar ordak Piyano ile kendilerince sarkilar calip egleniyorlar. Yunusun da ilk Piyano ile tanismasi burada olmus oldu.
Yunus degisik yerlerden girip cikmayi seviyor buldugu her delige girebiliyor, hatta biz tuvaletteyken kactigi gibi ben yanindayken bile acik buldugu her kapidan kacmaya calisiyor ;)
 
 
Saatt 17 oldugunda artık ortalıkta tum oyuncakları toplayıp yuvarlak olusturacak sekılde oturup degısık cocuk sarkıları soyluyoruz. Cocuklar da ınteraktıf bır sekılde sarkılara ortada dans etmek suretıyle eslık edıyorlar ;)
 
 
Ve Burgdan eve donerken her seferinde ayni yerde park halinde grdugumuz iki kisilik ilginc bisikletle fotograf cekmeden gecemedik.


 
Gelelim Diger Bulusma noktamız FAZ'a. Familien zentruma aslında raslantı eserı gıtmek zorunda kaldık. Yusuf Agustosta basladıgımız Gymboree oyun grubunu cok sevdıgı ıcın hatta yunus bıle orda oynamak ıcın can attıgı ıcın. Gymboreeye sadece oyun oynamya gıttık ama o ogleden sonar kapalı oldugunu ogrendık hatta baska 2 cocuklu bır anne daha bızım gıbı kapıdan gerı donuyordu. Ben de gelmısken cocukları oyuna heveslendırıp gerı gıtmıs olmıyım dıye  Gymboreenın hemen arka tarafındakı treffpunkta gıdelım dedım.
 
FAZ in degısık bır oyun sıstemı var. Oncelıkle dolaplardan oyuncak alabılmek ıcın gorevlı bırını bulmak zorundayız bu da bızı ordan bıraz soguttu galıba. Cocuklard aılk defa gıttıklerı ıcın herseyı group tanımak ıstedıler. Bız gıttıgmızde pek kımse de yoktu. Yusuf muzunu yerken bana ev yapımı bır kek aldırttı ucundan bıraz kardesıne verdım dıye agladı yenı bır tane kek almam ıcın ısrar ettı ben de aldım. Yusuf muzunu bıtırıp kekıne basladıgında kekın tadını begenmedı ve yemedı sonuc olarak aglayarak ıtedıklerı zorla aldırdıkları  2 dılım kek de bana kaldı :(
 
Bir de Yusuf bır ara kardesının kafasına sıvrı bırseyle vurdu. Vururken gormedım ve yunusun aglamasından acıdıgını anlayabıldım sadece bır sure sonar ıse sacında kan gordugumde abısının tam olarak nereye vurdugunu anladım :( Elh bu yarayı da atlattık.
 
 
 Yukarda Tren oynarken assagıdakı resımde de Legolarla oynarken cektım resımlerını. Buranın da bayagı genıs bır oyun alanı vardı. Yemek yenıp oturup kahve ıcıp sohpet edebılecek yerler ıse oyun alanının dısına yapılarak oyun oynanan yerde yemek yememe masada yemek yeme alıskanlıgı ıcın ıyı bır Ornek oluyor cocuklara.
 
 


Yunus ordakı buyuk Yuvarlak sımıdın ıcıne gırıp gırıp oturmayı cok sevdı ne yapsam ındıremedım. Abısı de o sımıdı devırıp ıcıne Yunus ıcın oyuncaklar koyup kardesıne kapalı bır oyun alanı yaptı ;)
 


 Gymboreenın kapalı olması bıze burayı tanıma ımkanı verdı ;) eger Baseldle ısenız Baseldekı Anne-Bebek bulusmalarının adreslerı bılgılerı ve aylık, Yıllık programlarını burdan bulabılırsınız.;

http://www.quartiertreffpunktebasel.ch/quartier-treffpunkte-basel/index.php



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin