26 Eylül 2013 Perşembe

Gymboree Preschool Basel (Oyun grubu)' na basladık.

Oyun grubumuz hakkinda ne zamandir yazamamistim. Agustos ayinda Yusuf tekrar Gymboree ye basladi. Baselde bu yil yabanci kokenli ailelerin 3.5 yasindaki cocuklarinin oyun grubuna gitmeleri mecburi hale getirildi bu yuzden Oyun grubunu tekrar gundemimize almak zorunda kaldik. Daha onceki tum Oyun grubu denemelerimizi burdan okuyabilirsiniz.
 
Onceleri her ne kadar oyun grubuna vermek istesem de Yusuf ilk 1 ay gibi bir sure sorun cikarmadan isteyerek bensiz orda oynasa da 1 aydan sonra ya talihsiz birsey yasiyor ya da nedensiz yere oyun grubunda yalniz kalmak istememeye basliyordu. O cok aglayinca ben de cogunun soyledigi gibi aglaya aglaya alisacak diye cocugu aglatarak alistirmak istemedim. Ne de olsa calismiyorum tamam evde kucuk kardesimizden dolayi benim de biraz nefes almaya ihtiyacim var ama oglum
aglaya aglaya istemedigi biryerde mutsuz olacagina varsin ben nefes alamiyim ;(
 
Daha onceki basarisiz oyun grubu denemelerinden birinin ustunden birkac ay gecmisti ki artik devlet eliyle oyun grubuna gidisimiz mecbur tutuluyordu. Once Yusufla konustum neden oraya gitmesi gerektigini anlattim oranin daha eglenceli oldugunu arkadaslari olacagini anlattim. Her gun bir oyun grubuna gdicez sen hangisini begenirsen ona devam ederiz dedim. Eger istemezsen seni oraya gondermem tamam mi diye onunla anlasma yaptik ;)

Daha once gittigimiz Kidsgi blaesi oyun grubuna daha iceri girer girmez gitmek istemedigni soyledi oysa ordaki ogretmenimiz Ulrike cok iyiydi ama ben yusufu dinledim ve 2. duragimiza yine daha once gittigmiz Gymboree ye gittik. Yusuf onceden gittigi icin burayi biliyordu ve hemen anne ben buraya gelmek istiyourm dedi.

Gymboreeyi cocuklar niye sever:

cunku genis bir alanda plastikten yumusak sungerlerle heryeri kaplamislar. degisik parkurlar hazirlamislar kaykaylar kocaman toplar.... Benim bile gorunce oynayasim geliyor ;) kres sadece bu oyun odasindan ibaret degil tabi muzik ve dans icin bos bir odalari ve bir de Resim odalari var. hatta Duvara resim Atolyesi  fikrini de onlarin resim odasinda gorup de uyguladim evde.  
 
Gymboreeyi oncelememizin nedenlermden biri de surekli ulke degistirdigimizden cocuk en azindan bir sabit dili ogrensin Ingilizce ve almanca egitimi olan bir yere gitsin istememiz ve tabi dunyanin bir cok ulkesinde Gymboreenin subeleri olmasi da buyuk bir avantaj oalcakti bize. Simdi Viyanaya gitsek orda da yeni yeni acilma safhasinda olan Gymboreeden devam edebiliriz ;)
 
Yalniz Gymboreeler franchising yontemiyle dunyaya yayildiklari icin. Marka ismini alan isletmecinin insafina gore her Gymbore degisiktir. Mesela Basel international bir sehir. Burdaki Gymborenin isletmecisi Anisa da Kanadadan geldigi icin (ki Kanada da yabanci kokenlilelr coktur, zetan Anisanin de asli Hint) Bu Spielgruppede herhangi bir dini, siyasi, Ideolojık ya da tarihi hicbir degismez yok. Isletmecının ya da Ogretmenlerın olsa bıle cocuklar ave eılelere yansıtmıyorlar.. Tabiki Lokal bayramlar cocuklarin hosuna gidecek sekillerde konu olarak geciyor. Isvicre bayragi yapiyorlar, festivallerde kostum giyiyorlar ama velı ve cocuklara karsı aılelerın farklılıgındna dolayı ayrımcılık yapıldıgını hıssetmıyorsunuz.
 
Yine ayni sekılde Gymboreenin Turkiyede, amerikada ya da herhangi baska bir ulkede nasil oldugunu gidenler daha iyi bilir.
 
Gymboreelerin bir guzel ozelligi de kurs zamani disinda nerdeyse hergun 3 ila 5 arasi serbest oynama saati olmasi. Yani oraya kayitli iseniz  haftaici hergun ogleden sonra sirf cocugunuzu oynatmaya goturebiliyorusnuz... Kis aylarinda gercekten cok harika bir imkan.
 
Gymboreede agustos ayindan beri oglumun yaptiklarini ayrica yayinlicam ama tasindigimizdan maalesef diger ay cikisimizi vermek zorunda kaldik bu yuzden diger aya kadar Gymboreede cocuklar neler yapmis isimli bir yayin dizisi sadece 3 aylik sureyi kapsicak :(
 
Bir de Baselde hicbir devlet oyun grubunda cocugunuzu 3 yasindan once veremezsiniz bazi yerler istisna yapip cocugunuzu 2.5 yasinda kaydetse bile sizin cocugunuz disinda herkes buyuk olacagi icin cocuk yabancilik cekekbilir ama Gymboree cocuklari 2 yasindan itibaren aliyor. ayni sisnifta 2-5 yas arasi cocuklar karisik ama her cocuga gore ayri aktivite yapiliyor. Mesela once kucuk cocuklar resim odasina alinip resim yapiliyor sonra buyuk cocuklara sira geliyor... Montessoride de siniflardaki cocuklarin yaslarinin farkli farkli olmasi buyuk ve kucuklerin ayni siniflarda olmasi hatta her sinifta Otıstık olan bir cocugun mutlaka bulunmasi gerektigini salik verilir.
 
Ingilizce disinda anlasmak biraz zor. Isletmeci Anisa biraz almanaca bilse de iletisim icin Almanca bilen ogretmenlerden birini ynaima alip konusmak zorunda kaliyorum. Oraya gidenlerin cogu Almanca bilmeyen anadili Ingilizce olan aileler. Baseldeki 2 yatan itibaren kabul eden oyun gruplair arasinda ne pahalisi olsa da simdi devlet yabanci kokenli ailelere ucretin bir kismini karsiliyor ve Aileler sadece ayda 125 frank odeyerek kayit olabiiyorlar.
 
Bir de Gymboreeye kayit olarak 50 frank gibi bir ucret oduyorsunuz bu ucret karsiligi aldiginiz Gymboree Kart ile dunyanin heryerindeki Gymboreleretakrardan onden odenen 50 franklik ucreti odemek zorunda kalmiyorsunuz bir nevi omurboyu uyelilk gibi birsey.
 
Aklima gelen herseyi yazdim Gymboree hakkinda. Yurtdisinda cocuklarini gondermek isteyen aileler icin verimli olur ins.

Baseldekı Gymboreenın ıletısım bılgılerı:
Basel, Schweiz

http://www.gymboreedach.com/de/standorte-kursprogramm/basel-schweiz/
Gymboree Play & Music Basel
Elisabethenanlage 7, 4051 Basel
Tel: 061 534 3390
Fax: 061 534 3391
Email: info.basel@gymboree.ch

16 yorum:

  1. oyun grubu dediğiniz yer türkiyedeki kreşlere benziyor sanırım :) güzel bir yermiş canım inşallah devamlı sever sende biraz nefes almış olursun...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyun grubu Turkıyede de Oyun grubu denıyor haftada 1 ya da 3 gun gıdılen ve gunde 3 saat cocugun yalnız oynadıgı yerler. 3 saat surdugu ıcın calısan annelerın tercıh ettıgı bır sıstem olmuyor pek sırf cocuk sosyallessın ve kres oncesı okula hazırlansın dıye

      Sil
  2. Ağlayarak gitmesine anneler olarak üzülürüz ama ilk günler öyle olsa da o da sen de alışırsın umarım. Çünkü iki çocukla uğraşmak yorucu oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten benimki agladigi zamanlar oyun grubundan aldim gondermedim. ne zaman gitmeye hazir oldu kendisi gitmek istedi o zaman gonderdim ve aglamadi elh.

      Sil
  3. OF OFF KIYAMAM YERİM BEN ONLARI:))TAM ANNENİN İLGİSİNE İHTİYAÇLARI OLDUĞU VAKİTLERİ:)KOLAY GELSİN YAVRUM SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler ben de bana ihtiyaci var diye avastan aldim deneye deneye kendimize enn uygun vakitte ve ve en uygun yere gidebildik ama maalesef burdan da cikip ev okulumuza devam ederken sosyallesmek icin baska bir oyun grubu aramak zorunda kalicaz.

      Sil
  4. Oyun grubu kavramı yurt dışında çok güzel oturmuş.Malesef Türkiye'de bu oyun grubunu nedense uygulayamıyorlar. Ben de Ceyda'nın oyun grubu tarzında birşeye katılmasını çok istiyordum ama Kayseri'de maalesef böyle bir olgu oluşmamış. İnşallah Yusuf oyun grubunda mutlu vakit geçirir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka buyuk sehirlerde vardir da Kayseri daha zor tabiki. orda da siz kendi imkanlarinizi yaraticaksiniz artik. cocukla bol bol cocuklu arkadaslalri ziyaret ediceksiniz ;) sosyallesmenin baska yollari d avar ;)

      Sil
  5. hayırlı olsun. oyun grubu Yusuf'un sosyalleşmesi ve mutlu olması için yararlı olur İnşallah. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklisin cok yararli oldu cok seviyor orayi

      Sil
  6. Keşke Türkiye'de de oyun grubu belli bir yaştan sonra zorunlu olsa :( Maalesef oturduğumuz ilçede 50 anaokulu-kreş varsa sadece bir ikisinde oyun grupları mevcut. Sizin için de hayırlı olsun, inşallah Yusuf sıkılmadan sürekli gitmeyi başarır. Sevgiler
    Esra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım. Yusuf cok sevdı de bız mecburen oyun grubundan cıkmak zorunda kaldık tasındıgımız ıcın. Ins yenı gıttıgmız yerde de bır Gymboree bulabılırız ya da benzerı bır yer

      Sil
  7. çok güzel bir paylaşım olmuş

    YanıtlaSil
  8. Maalesef Gymbore Turkiyede gereksiz pahali ve ticari. Ustelik Erenkoy gercekten hic kullanisli degil. Merdivenler dar. egitmenlerin ingilizce soylemeye calistiklari tekerlemeler cok kotu bir aksanla anlasilir degil. Bebek arabasina koyacak yer yok..Fiyatlar muthis pahali. Tum dunyadaki en pahali gymboreler Turkiyede neden acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm cok uzuldum oyle olmasına. yazıda da dedıgım gıbı Franchising yontemıyle dünyada sube açtıklarından kreş sahıbının ınsafına kalıyor hersey.

      Sil

Yorumlariniz icin