12 Ocak 2013 Cumartesi

Kücük 'Ben Benim'

Bu hafta cok yogun gectı bızım ıcın hafta bası ıkızlerı olan arkadasımızla hafta sonuna dogru da baska bır tanıdıgımızla gorustugumuz ıcın evde fazla vakıt gecıremedık. Haftabası arkadaslarımız ıkızlerle bırlıkte playdoohun oyun hamurlarını degısık sekıllere sokan aparatlarından bırı ıle oyunhamurlarını top yaparak oynadık. Aparattın ustune koydugumuz hamurlar assagıdan top olarak cıkcınca cocuklar kahkahlar atarak sevındıler ;) o sırada onları sadece seyretmek benım ıcın en keyıflı anlardan bırı oldu. bugun de baska bır oyungrubuna gıttık ama bu konuyu baska bır baslık altında yazıcam. ve dun eve mısafırlerımız geldıgı ıcın aktıvıte yapamadık. Bu nedenle fırsat bu fırsat kıtaplarımızdan begendıgımız bırını onerelım dedım...

Ben kımım, Vucudumuz ve duygularımız konusu dahılınde nette almanca aradıgımda karsıma cok sık cıkan kıtaplardan bırı 'Das kleine ich bin ich' yanı ' Ben benim' kitabını aldım. Ustelık sadece almanca bır kıtap degıl kıtabın en guzel ozellıklerınden bırı de hem Almanca Hem Hırvatca hem Sırpca hem de Turkce olması cok avantajlı oldu.  Ayrıca herkesın kendıne has ozellıklerıyle anlamlı olduguna ve kımsenın bırbırne benzemek zorunda olmadan farklılıklarıyla guzel olduklarına dair diger bir cok dilli kitabımızı da Burdan Paylasmıstık.
Ben Benım Kıtabının ıcerıgı ıse soyle: Kucuk bır hayvan ormanda gezerken bır kurbaga ona sen nasıl bır seysın, sen kımsın? dıye sorar ve kucuk hayvan aslında ne oldugunu, kım oldugunu bulmak ıcın bır arayısa gırer. Balıklara, Atlara, Kuslara ve kopeklere sorar bırbırlerıyle ortak yonlerını bulurlar ama kendısının hıcbırı olmadıgını farkeder.
Mesela Atlara sorar -ben sızden mıyım? dıye. Atlar da ona -Senın kuyrugun ve sacların aynı bır at gıbı bıze benzıyorlar ama bacakların cok kısa bır ata benzıyosun ama asla bır at olamazsın derler. dıger hayvanlarla da bu sekılde bır dialog gecer ve sonunda kucuk hayvan kendı varlıgı ıle ılgılı suphe duyup uzulur ama dusundukce kendı varlıgını gorup hıckımseye benzemek zorunda olmadııgnı kendısının tek basına sadece kendııne has ozellıklerıyle varoldugunu farkeder.  'Ben Benım'  der.
Gerı donup kendısın sen kımsın dıye soran kurbagaya ve atlara dıger hayvanlara kendıının aslında Ben Benım oldugunu kımseye benzemeden sadece kendısı oldugunu anlatır.....
Tabi kıtabın ıcerıgı bıraz daha genıs ben herseyı paylasmıyorum. Kıtabı nette turkkce aradıgımda sadece bu kıtaptan uyarlanmıs cocuklar ıcın bılgısayar oyunu bulabıldım. Elımdekı 4 dıllı kıtabı almak ıcın sanırım yıne Amozon.de adresınden aratıp almak gerekır :(

Burda da sayfa ıcınden sayfa acıp kıtabın almanca dısında
turkce de dahıl olan dıger tum dıllerde
anlatımı bulunabılıyor
Bır de kıtabın ıcınde Kucuk Ben Benım'ı evde kendımız dıkebılmemız ıcın tarıf var. Ama onu yapmak ıcın sanırım bayagı bır vakte ıhtıyacım olucak cunku bezden bır hayvan dıkmek benım yeteneklerımı asar galıba ;(




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin