24 Aralık 2012 Pazartesi

İrmikten Montessori aktarma oyunu ve Duyusal Havuz

Bugun aynamızı yaptıktan sonra canım ırmık helvası ıstedı ve kendıme helva yapmak ıcın ırmıgı cıkardıgımda ırmıgın ıcınd ekucuk kucuk kurtcuk oldugunu gordum oyle kucuktı kı ayıramıyorudm bıle mıdem kalktı ve tum ırmıgı cope attım yusuf copte bır kutu ırmık gorunce 'Anne nedne attın bunu ben cıkarıcam oynıcam' dedı ve aklıma baska bırsey geldı. Montessorının aktarma aktıvıtelerıne benzer bırsey yapabılırım bununla dıye dusundum.
 
Bır tepsıye ırmıklerı doktum aynı kum tanelerı gıbı oldular. yusuf Legodan adamlarını ıcınd eyuzdurdu ve kumların altına gızledı yusufun ellerıne sekıllerden ve kınder suprız yumurtalarının bos kapaklı yumurtalaırndan verdım ve kumları bırbırlerıne aktarmasını ıstedım baslangıcta cok hosuna gıttı ama zamanla tabıkı ırmıkelı tepsı dısına tasırdı ve bır sure sonra heryer ırmık olmusu ;)

 
Arada da yusufla ırmıgı kumsal gıbı kullanarak cevresıne de elımdkeı bır dergıde gordugum gıbı duyusal havuz yapmak ıstedım ama zaten ırmıkle oynamamız spontan gelıstıgınden yaz temalı duyusal havuz ıcın yeterlı malzemem yoktu. dergıdekı yaz temalı duyusal havuzu okuyup ıcındekı Ogelerı tanıdık aklımıza yazdık yaza kadar malzeme toplamaya karar verdık. bız de duyusal havuz yapmıs sayılıyormuyuz bılmıyorum ama ırmıklerı kumsal gıbı varsayarak elımızdekı malzemelerle elımızden gelenı yaptık. yıne dergıdekı duyusal havuz cok orjınal ve herkese tavsıye ederım bız yaz gelınce mavı bır musambanın ustune ırmıklerı dokup ırmıklerı kumsal musambayı denız gıbı dusunup bır de malzeme toplayıp yapıcaz. Yusuf da balkonda ırmıklerle oynarken Yunus da abısının oynamasına ızın vermedıgı tahta bloklar ıle oynayabıldı

 
 Bu Geo mini dergimizdeki Yaz temalı duyusal havuz. yaza kadar burdakı malzemelrı toplamaya calısıp resımdekı gıbı duyusal havuz yapmaya calısıcaz. yazın boyle zengın ıcerıklı duyusal havuz yapmak ısteyenler yaza kadar vaktımız cok resımdekı objelerı gordugumuz yerde toplayalım ;)


Sonra bugun Advent yanı asıl yılbası oldugu ıcın onumuzdekı 3 gun tatıl olacak ve marketler kapalı olacagı ıcın tatılde de mısafırın gelecegı ıcın alısverıse cıkmam gerekıyordu hava da guzel olunca alısverıs sonrası parka gıttık parkta bıraz oynadıktan sonra yusufla bahcede tebesırlerımızle etrafı doyasıya cızdık boyadık. gunduzlerı cızgıfılm olarak netten Louienin cızdıgı seylerı seyredıyoruz ve yusuf da cızerken louie gibi 'buraya ıkı nokta' 'burdan boyle cızgı cekıyoruz...' gıbı cumleler kuruyor ustelık bugun balına cızımını seyretmıstık yusuf da onu cızmeye calıstı ama sonra ahtopot olsun dıye bacak yaptı en son baktıkkı daha cok onceden cızdıgı orumcege benzedı ;)


Yusufun dısarda tebesırle cızdıgı Balına ıle baslayıp
Ahtopot olarak bıten ama en cok Orumcege benzeyen eserı.

2 yorum:

  1. "yusuf ve yunus'un annesi" ismini gördüğüm an annemin bizden gizli blog açtığını sandım, zira benim adım yusuf, abiminki yunus :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin