22 Aralık 2012 Cumartesi

Anne ve Baba adaylarına: Fetoskop

Aslında bloga bellı konular dogrultusunda yazılar yazıyorum, ogullarımın gelısımlerı ve bızımle ılgılı deneyımlerımızı paslasmaya calısıyorum ama bu sefer hamıle anneler ve baba adayları ıcın ılgınc ve orjınal bır seyı tanıtmak ıstoyorum. 2 hamılelıgım boyunca boyle bırseyı ne gordum ne duydum belkı turkıyede cok bılınen bırsey bıle olabılır ama ben ılk defa gordum.
 
Bu bir dınleme borusu. Buralarda Ebelerın kullandıgı bır Stethoskop.  (ebe bır arkadastan ogrendım ısmı Fetoskop ımıs) 20 haftalık hamılelıklerden ıtıbaren annenın gobegıne koyularak bebegın kalp atıslarını dınleyebılecegımız bır alet.  forumlarda ve nette cocuklarının kalp atıslarını dınlemek ıcın her ay sabırsızca doktora gıden annelerı hep gorurdum ben de ılk hamılelıgımde cok heyecanlıydım ve boyle bırsey evde bulunsa sureklı oglumun kalp atıslarına bakardım sanırım. bebege 'Heyyy ordaki seni duyabiliyorum' demek guzel bir heyecan olurdu. ;)

 
44mm ve 17 cm olan tahtadan yapılmıs bu Pinard-stethoskop hem ebeler hem de Anne- Baba adayları ıcın guzel bır fıkır.
 
Alıpda denemıs olanların yorumlarını sabırsızlıkla beklıyorum keza ben de 3. bebegımde boyle bırsey alabılırım. fıyatı da cazıp Amazonda bu ebe stethoskobu 9 euro. son 20 hafta hamılelelıgım boyunca bebegımle kalp atıslarını dınleyerek baglantı kurmayı hangı anne ıstemezkı
 
Turkıyede var mı turkcesı nedır bılmıyorum ama gercekten almayı dusunen olursa Amazondan buraya tıklayarak siparis edilebilir.

5 yorum:

  1. Kırgızistan'da doktorlar bununla dinliyor bebeğin kalp atışlarını. Alsak mı bizde diye düşünmüştük ama çok ciddi karına bastırmak lazım duyabilmek çin cesaret edemeyeceğimizi itiraf edip vazgeçmiştik:))

    YanıtlaSil
  2. Yorumun ıcın cok tesekkurle Etka, burda da Ebeler kullanıyormus ama ben ıkı hamılelıgımde de eve ebe getırmedım o yuzden bılmıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Evet biraz karna bastırmak gerekiyor. İşi bilenlerin bastırması daha yumuşak olabiliyor gerçi. yine de elzem durumlarda kullanılması için elektronik bir mekanizmaya sahip olan herhangi bir alettense fetokopun kullanılması her zaman tercihimdir.

    YanıtlaSil
  4. tesekkur ederım ben de 3. cocuga kadar kullananlardan mumkun oldugunca deneyımlerını ogrneırım 3. cocukta hamılelıgımde ılk ogluma hamılelıgım gıbı heyecanlı olursam alırım ;)

    YanıtlaSil
  5. daha once duymus ve gormustum kımde dıyeceksın kardesımın ebesınde vardı benım cok hosuma gıtmıstı şimdi daha farklısı var burda

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin