11 Ekim 2012 Perşembe

Resim yapmayi ögreniyoruz: Cizgi ve Cember (Line and Circle) (eine Linie und ein Kreis)

     Gecen gun yeni kitaplar almak icin kutuphanemize gittik iki dilli Turkce ingilizce ve almanca kitaplara baktik. artik 3 yasina yaklastigimiz icin dil egitimine baslamanin vakti geldi keza simdiye kadar bilincli olarak anne baba olarak sadece anadilde konusmustuk simdi yavas yavas 2. bir dilde kitap okumaya basliyoruz.

     Kutuphanede cok guzel bir kitap buldum, basta cok basit gibi geliyor goze ama simdiye kadar oglumu cizim konusunda destekleyemedigim icin bu kitabi hemen aldim. hem 3 dilli bir kitap hem de cizime baslangic icin nasil baslayip nelerle cizmeyi ogretmeye devam edebilecegimizi eglenceli bir sekilde gosteren bir kitap.

     Once cember cizmeyi ogreniyoruz sonra duz cizgi cizmeyi ogreniyoruz sonra bir cok cizgi ve bircok cember cizmeyi ogreniyoruz sonraki adim cizgiler kosar cemberler yuvarlanir. sonra cember ve cizgi karsilasirlar ve arkadas olup birlikte guzel degisik seyler
olustururlar.
    
     Tabi boyle bir Turkce kitap bulmak basta beni sasirtti simdiye kadar gordugum turkce kitaplari goz onunde bulundurunca bu tarz kafa karistirmadan basit ve egitici bir kitabi turkce bulmak sasirtmisti beni.

     Daha gecen gun bir turkce kitapta bir cok yerde parmagini emen cocuk resmi vardi ve yazilarda da sen en cok battaniyeni mi yoksa parmagini emmeyi mi seversin diye bir soru bile vardi. :( malum cocuklar taklit ettikleri icin parmagini emmese de bunu gorunce cocugu parmagini emmey etesvik edecektir daha bunu dusunemeyen kisilerin bastigi kitaplarla cok karsilstim maalesef.     

     Ama bundan sonraki basliklarimda ekleyecegim cok begendigim artik bbir kitapta daha yaratici bir sey daha kullanilamaz derken daha  daha iyisini gordugum turkce kitaplar da gordum tabi onlari da ileriki zamanlarda yusufla okuyup deneyimlerimizi biriktirince paylasmayi dusunuyorum. kutuphaneden buldugum cember ve cizgi kitabnini netten arastirinca aslinda kitabin turkiyeyle hicbir alakasi olmadiigni gordum kitap ing ve turkce de dahil bir cok dilde basilmis mantra yayinlarindan. Amazonda aratip amerikadan siparis edilebilir sanirim. 

     Bu kitabin sayfalarini teker teker resim defterimize cizdik yusufla, once yuvarlaklari sonra cizgileri kitabin her sayfasini sayfa sayfa cizip resim yapmayi ilk adimdan en bastan ogrenmeye basladik. bir masa cizerken once yuvarlak ve sonra ona ilistirdigimiz cizgilerle masayi olustururken adim adim cizince kakrmasik seyleri de kolayca cizebilecegimizi farkettik. tabi once cember cizerken bayagi zorlandik syfalarca cember denemesi yaptik denemeler icinde degisik yaratici seyler bile cikti. yusuf cemberleri genelde icice ustuste ciziyor ve cizdigi bir cember butun sayfayi kaplyacak sekilde buyuk oluyordu. cize cize eglenerek orta bir yola geldik ve cizgi ve cemberlerden kitabin sayfalarinda olan cicek, masa, gunes gibi degisik resimleri yapmayi ogrendik.

Kitabin tum sayfalarini eklemedim ama bu kadari bayagi fikir verir sanirim. kitapta daha cizgi ve cemberlerin birlesimiyle olusmus agac, kus, surat, balik, tekerlek, elma gibi degisik objeler vardi. tabiki kusursuz bir sekilde cizemiyoruz henuz bunlarin hepsini ama kitaba bakip bakip kitaptaki ayni renkleri de bularak cizmeye calisiyoruz boylece renkleri de alttan alttan zihnimize yerlestirmis oluyoruz ;)

 bu soldaki resim de yusufun kitapta n cok sevdigi cember ve cizgilerin birlesmesinden olusmus resim "surat" durup durup ceberlerden kafa goz kulak cizip cizgilerle de agiz ve sac yapiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin